Hallo, ik ben net 14 weken zwanger, maar heb het idee dat ik de baby al voel, sinds 3 dagen. vooral bij het zitten... ik voel onderin mijn buik ter hoogte van mijn blaas, belletjes die knappen (zo voelt het...) zachte tikjes zo noem ik het. Het lijkt mij raar dat ik het nu al voel, maar zou het kunnen? voor 14 weken heb ik ook al een flinke buik, dus diep ligt de baby niet, zei de verloskundige ook al... wie weet dit? of zijn er meer die de baby "vroeg" voelden?
Yep, kan zeker wel zo vroeg soms. Zelf had ik al het idee met 12 weken! Wel heel licht, maar toch! Maar pas na zo'n 20/22 weken gaat het echt heel duidelijk worden, want dan gaat de baby harder groeien en krijgtie spieren enzo.
Heerlijke gevoel he, ik kon mijn kleine toen ook al voelen. Had toen ook al een grote buik. Geniet ervan 8)
Volgens mijn oude verloskundige KAN HET NIET! Ik dacht rond de 14 weken ook iets te voelen, maar je baarmoeder komt dan nog maar 1cm boven je schaambot uit en de baby is dan nog veeeel te klein om hem/haar te voelen! Al heb je alles mee; de ligging van je placenta, weinig lichaamsvet; dan nog was het technisch gezien ONMOGELIJK volgens mijn voormalig verloskundige. Als je nu al iets voelt zijn het je darmen. Een hoge uitzondering voelt de baby met 16 weken, en dat is dan bij het 2e kindje.
Ik heb de kleine ook zo vroeg al gevoeld. Over een paar weken kan je het vergelijken met wat je dan voelt. Ik weet zeker dat ik het toen ook voelde. Ookal zei de VK dat het niet kon.... Geniet er maar van!
Naja, dan voel je misschien idd wel je darmen. Maar heb je toch dat heerlijke idee dat je kindje het al is. 8)
Dat wel hihi! En misschien kan het wel in sommige gevallen, verloskundigen zijn immers ook geen goden 8)
Ik voelde mn kindje al bij 11 weken hoor! EN HARD OOK! de vk zei met 16 weken, en voel je de baby al? Ik zei ja, met 11 weken al.. toen zei ze : jaa leuk he! Dus het kan echt wel hoor! Ben nu 22 weken zwanger, maar de kleine trapt echt onwijs hard! Alsof ik al in de 30 weken zit.. ook het golven langs de buik op voel ik al!
tis maar net hoe de baby ligt e.d. denk ik, had het er gisteren met een vriendin over, omdat ik er zeker van ben dat ik het voel, zij voelde het ook al met 11 weken... dus volgens mij kan het wel. het is ook alleen maar als ik zit, 's nachts voel ik het eigenlijk niet, maar dat komt nog wel bedankt voor de antwoorden, ik weet nu dat ik niet de enigste ben
Hoi, Ik kon de baby al voelen met 12 weken. Het ligt aan de ligging van je moederkoek. Bij mij ligt ie achter. Bij de 20 weken echo hebben ze mij ook verteld dat er maar 4 cm tussen de baby en mijn buikwand ligt. Ik kan haar dus ook flink voelen schoppen. Soms zo erg dat ik helemaal uit mijn doen ben. Het is echt heerlijk als je je baby zo snel voelt. Geniet ervan!
Ik voelde onze beeb ook met 13 weken en volgens mijn vk kon dat heel goed! Dus je voelt idd je beeb, geniet ervan....
ik voelde hem/haar met 11 weken, ik dacht dat het mijn darmen waren, maar toen ik voor de echo moest voelde ik het weer, op dat moment zag ik op de echo dat het kindje heel erg bewoog. Toen het stopte met bewegen (eventjes) was het gevoel weg en toen het weer ging bewegen op de echo voelde ik het weer! Het kan dus echt wel! geniet er lekker van!
Ik voelde het voor het eerst bij 16 weken. Maar sommige mensen kennen hun lichaam zo door en door, dat het volgens mij best mogelijk is dat het de baby is die jullie zo vroeg voelen! Ikzelf wou mezelf niet voor de gek houden, en dacht:"ik zal het wel niet eerder voelen dan bij een week of 20. Dat las ik tenminste overal, omdat dit mijn eerste kindje is. Maar bij week 17 werd echt duidelijk dat het de kleine meid was. En achteraf al vanaf week 16. Een heerlijk gevoel he? Blijf soms echt even langer zitten waneer ik haar voel, maak er dan echt een babymomentje van Hihi. Liefs britt
rond de 15 weken, kon best volgens de gyn. Zelfde gevoel wat ik nu heb alleen nu is het veel harder en veel vaker.
Tegen mij zei de verloskundige dat ik hem met 20 weken wel zou voelen. Toen ze dat zei was ik nét 16 weken en meende ik al een paar keer wat gevoeld te hebben, met 15 weken dus. Ze zeggen ook dat iemand hem aan de buitenkant pas kan voelen na een week of 20, 22 maar mijn man heeft hem toch echt ook met 16 weken gevoeld, meerdere keren. Dus geniet ervan! Jij kent jouw lijf al zo lang je leeft en iedereen is anders, waarom zou het niet kunnen?
ik begin het nu steeds duidelijker te voelen vanmiddag in de auto, voelde ik het heel erg hoop dat mijn vriend het ook snel kan voelen. mijn moeder vroeg vanmiddag: voel je het al? ik zei dat het voelde, zij zei dat zij het ook zo vroeg voelen kon... wat dat betreft zijn de zwangerschappen van mijn moeder en mij hetzelfde. zij kreeg ook al snel een dikkere buik en ik ook. leuk om dat met je moeder te bespreken
Hoi, mijn verloskundige zei ook dat het wel kan maar dat veel vrouwen denken dat het hun darmen zijn waardoor ze er geen aandacht aan schenken.
Het feit dat vrouwen het met de tweede zwangerschap eerder voelen is omdat ze weten waar ze op moeten letten, meer niet! aldus mijn VK