contact via buik met baby?

Discussion in 'Zwangerschap' started by hanna76, Sep 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Hey,

Laatst las ik ergens over 'contact maken met je baby' in week 23 ofzo? Ik weet het niet precies meer. Maar het ging ongeveer zo. Je moest dan je handen op je buik leggen en dan heen en weer wiegen. En dan één hand weg en dan de andere hand over de buik schuiven. De baby zou die hand dan gaan volgen? Zoiets?
    Wie weet hoe dat precies gaat? Lijkt me namelijk wel grappig. En... hoeveel tijd moet je voor zo'n 'oefening' nemen? Ben nl. een type die alles gelijk wil, anders werkt het niet.... :rolleyes:

Ben zelf nu 23 weken.

Groetjes!

2. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,285
    0
    0
    Ik weet niet hoe het gaat :oops: . Ik geloof wel dat het een fase is van dagen. Als je elke dag op eenzelfde tijd over je buik wrijft geloof ik wel dat de kleine reageerd op den duur.
    Ik zie het bij mijn schoonzus. Ze is nu bijna uitgrekend maar doet dit ook al heel lang. Ze wrijft elke dag rond een uur of 4 en 8 over haar buik. De kleine als hij slaapt word hij wakker en geeft schopjes op haar hand. Mijn zwager doet dat s'avonds in bed altijd. Nu reageerd de kleine ook op hem. Zo mooi vind ik dat. Ik ga het zeker ook doen

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb sinds 2 weken idd het idee dat ik contact heb met de beeb, als ik mn hand op mn buik leg en zachtjes druk, schopt ze ertegenaan :)

4. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Gewoon je fantasie gebruiken en doen wat je gevoel je ingeeft.
    Leg maar eens je hand op je buik en probeer gewoon te voelen.
    Krijg je een trapje, duw je eens een beetje terug of je verschuift je hand een beetje, misschien schuift ie mee?
    Hij/zij zit in jou en jij kent je kind het beste en ontdekt zo misschien een ritme of een spelletje met je kleintje.
    Vertrouw op jezelf, meid. ;)

5. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ja, dat is echt heel leuk om te doen. Op een gegeven moment zag je bij mij zelfs een hele grote bobbel aan de zijkant uit mijn buik komen, als mijn man daar zijn hand neerlegde. Ik voelde ook echt hoe mijn zoontje daartegenaan zat te schurken en te duwen. Kan me er nu alweer op verheugen, haha, want het is zo'n grappig gezicht en apart gevoel.
    HEt duurde ook niet zo heel lang voordat het lukte hoor. GEwoon lekker 's avonds op bed liggen, lekker ontspannen en dan hadden we meestal binnen een paar minuten 'contact'.

6. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Ja ik heb het gister avond ook gelezen moest gelijk aan dit topic denken :D zal het even over typen als ik thuis ben

7. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    Tip, doe het niet té laat 's avonds. Je kleintje neemt vaak (natuurlijk niet altijd) na de geboorte het ritme uit de buik aan, en als je dus 's avonds contact met hem/haar maakt, is de kleine na de geboorte rond die tijden vaak ook wakker..! :)

8. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,285
    0
    0
    O hahahaha. Had ik toch gelijk. Ik zei het al tegen mijn schoonzus en zwager maar dat vonden ze onzin. Hahahaha nou dan komen ze er wel achter. Hahaha. Ik begrijp wel waarom mijn dochter dan lekker sliep en en zelfs moeite met de laaste fles had uur of 11 hahaha. Ik ook namenlijk

9. mayby

mayby Actief lid

Jul 23, 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    ik soms ook het gevoel dat als ik mijn hand op mijn buik leg de baby op mijn hand afkomt want dan gaat ie naar voren liggen echt dat ie een bult gaat vormen! (ik kan geen fotos plaatsen want ze zijn te groot) heel leuk om te zien! :)

10. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Is dat zo? Dan mag ik hier gelijk wel eens es die 'contacttijden' vervroegen! :confused: :rolleyes:

11. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    als ik met 2 handen naast elkaar op en neer wrijf dan binnen no time een helebult op mijn buik van haar hoofdje
    echt heel grappig gezicht

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Dit is mijn tweede zwangerschap en het is mij nog nooit echt gelukt. Ze reageert er gewoon niet zo duidelijk op, net als haar zus een geheel eigen willetje!

13. mayby

mayby Actief lid

Jul 23, 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    hoeveel weken ben jij zwanger mirell?
    xxx

14. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Een quoteje uit de Van week tot week van deze site:

15. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Gevonden! :D

Je baby is druk bezig steeds groter te worden. Hij is nu 26 centimeter lang. Hij kan nog alle kanten opdraaien in de buik. En jij voelt dat steeds beter. Je kunt in deze tijd ook gemakkelijk contact maken met je baby. Leg je (warme) handen op je buik en pak als het ware de 'ballon' in je buik een beetje op. Beweeg je buik voorzichtig op en neer. Wieg je buik op het ritme dat jouw lijf aangeeft. Je zult merken dat je baby inspeelt op deze beweging. Hij 'zwemt' naar je hand toe als je eventjes stopt met wiegen. Het duurt even voordat je dit kunstje onder de knie hebt, maar het is de moeite waard. Ook harde buiken worden weer zacht door even op en neer te wiegen. Natuurlijk kan je partner dit ook doen.

16. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Je moet je buik als het ware optillen met 2 handen.
    Je kan dan je buik een beetje heen en weer wiegen. Dan zou het naar je hand toe kunnen zwemmen.

Mijn meisje heeft het pas 2x gedaan...het is wel onwijs gaaf want je voelt d'r helemaal tegen je handen aankruipen. Echt heel mooi!

Verder "aai"ik veel over mijn buik...daar reageerd ze ook altijd op!

Veel plezier !

17. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Is dat dan niet vervelend als je om een uur of 11 nog wilt voeden en het kindje valt steeds in slaap?
    Of kun je dan sneller stoppen met die late voeding? Omdat babietje toch in slaap valt?
    Anders kun je nu het 'contact met de baby in de buik' toch beter wel om een uur of 11 doen? Dan is ie dan later ook gewoon wakker en drinkt gewoon wat ie drinken moet.
    Of is dit een hele gekke gedachte.... ?

18. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    meiden ik had beloofd dat als ik thuis kwam de info zou over typen maar ziedat jullie het al hebben sorry voor de late reactie

Share This Page