harde buik vroeg in zwangerschap

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by justme66, Oct 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. justme66

justme66 Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    4,224
    0
    0
    hallo,

ik heb een vraag over harde buiken. in week 17 heb ik al een harde buik gehad en volgens mijn vk moet ik beter op mezelf letten en meer rust nemen. nu probeer ik dat, maar afgelopen nacht had ik alweer een harde buik. heb wel wat stress gehad vrijdag. nu vraag ik me af of het kwaad kan een harde buik voor de kleine en wat ik er aan kan doen.

nog een klein vraagje, kun je de kleine horen bewegen door de buik heen? ik voel de kleine al wel, maar heb eigenlijk geen idee of mijn partner nu mijn darmgeluiden hoort of dat het echt de baby is die beweegt.

alvast bedankt voor jullie antwoord.

groetjes justme

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Een harde buik in de zwangerschap is niet erg. Zolang ze maar niet regelmatig zijn en elke keer terugkeren. Je mag 10 harde buiken op een dag hebben, geen probleem, dus een keer een harde buik is niet erg.
    Baby heeft geen last van harde buiken.
    keren harde buiken vaak terug is het een teken dat je rustiger aan moet doen.
    Je kan de baby niet horen bewegen, zijn echt je darmen, die je man dan hoort.

Groetjes Ineke

Share This Page