Vermoeidheid

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Revi, 9 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Revi

Revi Niet meer actief

Dag meiden,

Zoals de titel al aangeeft zit ik met een 'doorsnee' dingetje. Nou ja, tis echt een ding. Sinds een week of 2 ben ik extreem moe. Ik voel me ochtends redelijk maar zodra koffietijd voorbij is kak ik in. En aan 't eind vd middag kun je me bijna opvegen, dan heb ik 't gevoel alsof mijn benen me niet meer kunnen houden en voel ik mij doornroosje. Ik wil slapen!
    Ik heb nu in de vakantie ook nog een kleuter van 5 maar ik vind 't toch vreemd omdat ik 't zo extreem vind en omdat je zou zeggen dat ik al 5 jaar gewend ben aan een kind in huis. Iemand een idee?

2. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Ik zie dat je zwanger bent? Dan gok ik dat daar de vermoeidheid vandaan kan komen. Zeker als je dan ook nog een kleuter in huis hebt lopen.

Vero0504 vindt dit leuk.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Mij kan je ook opvegen nu is dat rond de 10 weken een bekend fenomeen. Was gisteren en vandaag zo blij dat grootouders, dankzij de schoolvakantie een paar uur op onze dochter op konden passen. Was amper in staat de bank af te komen.

Bij 21 weken zaten wij toen ik zwanger was van mn dochter in Spanje, die siesta's waren heeeeerlijk (en nodig).

Kan ook zijn dat je ijzer wat laag begint te worden of een andere vitamine (B12 bijv), maar dat kan je alleen fatsoenlijk weten door bloedprikken.

4. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Hier de hele zwangerschap extreem vermoeid. Vanaf 11 uur 's ochtends ben ik kapot. Gelukkig slaapt mijn zoontje nog na de lunch en kan ik zelf ook even liggen.
    Het hoort erbij, leg je erbij neer en pak je rust. Dat is wat ik doe

5. Revi

Revi Niet meer actief

Ik heb op advies al een tijdje extra b12 en D. Ik neem aan dat dat 't echt niet kan zijn. Maar deze vermoeidheid is zo extreem... Ik weet ook wel dat iedere zwschap anders is maar toch

6. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

En je Hb? Dat van mij was bij de vorige zwangerschappen telkens flink gedaald van ruim boven de 8 begin van de zwangerschap naar nog maar net 6,2 met 30 weken. Daar kun je ook flink moe (en kortademig) van worden..

7. Revi

Revi Niet meer actief

Mijn hb is 'maar' 1x getest tijdens een andere reeks onderzoeken. Die was goed, maar ik begrijp dat jij 't al over verder in je zwangerschap hebt dus ik zal 't zeker onthouden.

8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Heb je recente bloeduitslagen? Gezien de recent ontstane moeheid zou ik het ook in de zwangerschap zoeken overigens. Het kan natuurlijk heel goed zijn dat je ijzer (hoeft niet in HB te zien te zijn overigens) gedaald is (hb/ijzer/transferritine/ferritine etc zou handig zijn). Of je zou zwangerschapsdiabetes kunnen hebben ontwikkeld? (Heb je een GGT gehad?) Of een van de andere zijstraten die met zwangerschap verbonden zijn.

Mocht je gaan bloedprikken dan uiteraard ook je tsh meenemen, alhoewel ik niet van mening ben dat het een vaak voorkomend beeld is op deze termijn vd zwangerschap.

Deel Deze Pagina