harde buik

Discussion in 'Zwangerschap' started by Samba25, Jan 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo!

Even een klein vraagje, gisteren had ik ineens een hele harde buik, en dan vooral aan de rechterkant, het leek wel of er een bal in zat, is dit nu het bekende 'harde buiken' het kan toch nog niet zo zijn dat het het kindje was?

Liefs jojo

2. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

Dec 17, 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    ja, volgens mij is dat dus wel al een harde buik. Ik had het ook al heel vroeg. Dan voel je echt zo´n tennisbal in je buik, idd vaak helemaal rechts of juist links... Vond het ook heel raar voelen.

3. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
    Inderdaad een harde buik!

4. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    oke dus toch..
    maar wat is het precies.?
    pijn doet het niet trouwens, beetje vreemd gevoel :(

5. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
    Het is wel vroeg dat je ze krijgt.
    Het wil zeggen dat je meer rust moet nemen.
    Van zodra je er teveel krijgt, en ze pijn doen toch ff aan de alarmbel trekken.
    Het is een soort van "oefenwee"

6. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    oke ja was inderdaad wel erg druk geweest die dag dus ik ga wat meer opletten!
    Bedankt voor de antwoorden!

Liefs

7. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

Dec 17, 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    volgens mij wil het niet altijd zeggen dat je meer rust moet nemen, ik heb ze (als ik ze heb) alleen ´s avonds als ik op mijn rug lig en een volle blaas heb bijv. De baarmoeder is een spier en het schijnt dat deze al af en toe samen trok voordat we zwanger waren. Tuurlijk moet je er goed op letten wanneer je het hebt. Is dit als je erg druk bent en veel doet of beweegt, dan is het idd een teken van je lichaam dat je het rustiger aan moet doen.
    Maar naar mijn idee kan het verschillende oorzalen hebben. Ik ben al heel vroeg gestopt met spijkerbroeken dragen omdat ik van die rand in mijn buik ook een harde buik kreeg, terwijl het niet eens zo erg knelde en ik heb best een kleine buik. Terwijl als ik een stijle berg opfiets en op de top het gevoel heb dat mijn longen uit elkaar barsten en mij hart volle toeren draait is mijn buik nogsteeds mooi ontspannen! haha
    Ach, misschien heb ik gewoon een rare buik. Maar had ze dus ook al zo vroeg. Zal per vrouw wel gewoon erg verschillen. Ook de oorzaken...

8. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    ik weet wel dat ik een volle blaas had op dat moment, misschien was het een combinatie van te druk geweest en die blaas. Soms vergeet je dat je zwanger bent en doet net zo druk als normaal, en dat ga je merken uiteindelijk..

9. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
    Rust is toch wel een goeie oplossing tegen harde buiken hoor.
    Het kan idd zijn dat je een gevoelige baarmoeder hebt, zoals ik :( Telkens ik rechtsta heb ik een harde buik, bij alles wat ik doe, elke beweging die ik maak.
    Ook bij een volle blaas of constipatie.
    Dusja, uiteindelijk is rust of rustiger aandoen de beste aanpak.

10. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

Oct 15, 2008
    497
    0
    0
    Je kan inderdaad harde buiken krijgen tijdens of vlak na inspanning.
    Maar als je een gevoelige hebt(zoals ik)dan kan het ook al als je darmen hard aan het werk zijn, volle blaas, etc, etc.
    Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik dit ook, het schijnt dat rond de 14de a 15de week je baarmoeder gaat kantelen(naar voren dus)wat ook voor harde buiken kan zorgen, of een groeispurt.
    Het KAN dus ook dat je idd rustiger aan moet doen, je zegt zelf al dat je veel gedaan hebt dus dat kan het ook zijn.
    Ik vind het ook heel naar dat ik ze deze x ook al weer heb, maar volgens de vk kan het geen kwaad, of het moeten er heeeeel veel worden in het uur en of pijnlijk worden.
    suc6!

11. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

Oct 15, 2008
    497
    0
    0
    O'ja, het kan ook door een blaasontsteking komen, mischien ff je urine laten onderzoeken?
    Als je zwanger bent merk je weinig van een blaasontsteking.
    Ik heb nu de griep dus ik heb ze nu daardoor:(

Share This Page