Hallo allemaal!! De laatste paar dagen voelt mijn baarmoeder als ik op mijn rug lig soms erg hard aan.. Het doet niet echt pijn, het is eerder een beetje een zweverig gevoel.. Ik vroeg mij af of dit al een soort "harde buiken" zijn. Maar daar is het toch veel te vroeg voor? Ik maak me er nogal zorgen over.
Ik had ook al heel vroeg en nu nog steeds vaak last van harde buiken. Volgens mijn verloskundige kan het geen kwaad zolang het geen pijn doet. Het is soms wel erg vervelend met slapen vind ik maar merk er voor de rest weinig van (alleen als ik eraan zit). Het is vaak een reactie als je zelf wat actiever bent, maar bij mij is het ook spontaan als ik heel relaxt ben. Ze noemen het soms ook oefenweeen waardoor straks als het echt zover is alles wat makkelijker gaat omdat je baarmoeder een soort van getraind is. Mijn verloskundige wist zelfs te vertellen dat uit onderzoek is gebleken dat hierdoor de hersen ontwikkeling/activiteit van de baby positief stimumleert wordt. Hou het natuurlijk altijd in de gaten en meld het ook bij de verloskundige als je daar bent. Soms moet je juist wel extra rust nemen, is bij iedereen anders. Succes en maak je vooral niet te veel zorgen. Groetjes Jack
het kunnen best harde buiken zijn, Kan komen door een groeispurt van je kindje of dat je te druk bent. Harde buiken op zich doen ook niet echt pijn. het kan alleen erg vervelend zijn (dat ervaar ik nu vaker). Als je er heel veel last van hebt meld het dan even bij de vk, maar anders kan het geen kwaad.