En dan ineens weet je het....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door aafke77, 5 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Hallo dames,
    Ja ineens weet ik het, dat ik binnen nu en een week mama ga worden.... :D Gisteren moest ik weer naar het ziekenhuis voor mijn hoge bloeddruk en toen werd er gezegd dat, wanneer babie niet uit zichzelf deze week komt, ik maandag ingeleid ga worden...... :confused:
    We zijn dus zeker volgende week papa en mama.....hoe raar is dat.........!!
    Wel gaaf natuurlijk maar ineens is het wel heeeeeel echt!! Hihihih klinkt misschien wat raar allemaal maar ik ben er erg van onder de indruk...... :(
    Nou dat wilde ik even kwijt!! ;)

2. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    hey aafke!

Spannend!! hoeveel weken ben je nu dan??

lijkt me zo ontzettend vreemd, was laatst bij een vriendin en die kleine is nu een maand, zo onwerkelijk dat een kleinere versie daarvan nu in me zit en er strakt uitkomt!!

Geniet er van.. ook van de bevalling met advies van mijn yoga-juf "verwelkom de pijn".. haha.. tuurlijk.. heerlijk :) Maar zonder gein, go girl!!

x

3. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ha ha idioot he, ik kan me er ook nogsteeds niets bij voorstellen..... "Mama" het blijft nogsteeds een beetje onwerkelijk! Heel veel succes alvast!!!

4. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Hoi hoi,
    Het is idd heel onwerkelijk...maar wel fijn dat ik weet dat ik niet nog drie weken zo hoef door te lopen. Ben het wel zat hoor! Ben nu 39 wkn en 4 dagen, maandag zou ik 3 dagen overtijd zijn.....
    Nou ik ga de pijn verwelkomen.....ook ik heb zwangerschaps yoga gedaan!!! Dusssse ik ga ze eens een poepie laten ruiken in dat ziekenhuis (letterlijk en figuurlijk waarschijnlijk!!)

5. pastasalade

19 feb 2009
    15
    0
    0
    Wel een soort van geruststellend, dat ik niet de enige ben die het onwerkelijk vind, met mijn 27 weken zwangerschap. Als je bijna gaat bevallen kan het dus nog steeds onwerkelijk zijn!

Nou meid, veel succes ermee, zet een mooi kindje op de wereld!!!

6. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik kan het me ook nog niet voorstellen. Al moet ik dan ook nog even.
    Maar ben er helemaal klaar voor. Zit er echt van te dromen om ons kleine mannetje in mijn armen te houden. Krijgen er altijd tranen van in mijn ogen als ik daar aan denk.

Moet nog even geduld hebben.

Jij veel succes tijdens de bevalling en heel veel plezier en geluk als jullie kindje er eenmaal is!!

xxx Suzie

7. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Fijn dat je bijna je kindje in je armen kan houden.
    Echter moet het inleiden wel aanslaan.
    Als je lichaam niet wil, dan gaat het ook niet.

Ik werd ook ingeleid een week lang gedoe ... 2 weken later werd het een keizersnede.

Wil je niet bang maken of je plezier weghalen.
    Wil alleen voor jullie dat jullie NIET teleurgesteld zijn als het later wordt.

Succes ... bij jullie zal het vast DE week gebeuren.

8. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Hoi Judi, gunst dat wist ik niet dat het ook nog wel eens niet aan zou kunnen slaan...
    Maar ik denk dat het wel goed komt hier, het rommelt al een tijdje en gisteren heeft de Gyn even gevoeld en volgens haar komt het allemaal goed, ach daar gaan we dan maar vanuit!!
    Groetjes

9. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Oke ik ben blij voor je hoor.
    Ik kreeg gewoon GEEN ontsluiting, wat ze ook deden.
    Bij jou is het al lekker bezig.
    Heel veel succes met DE bevalling!

10. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Nou ik ben ook ingeleid en uiteindelijk keizersnee gehad, en dan is je buik weg en je kind ziie je pas een uur later weer...
    Was wel heel vreemd hoor, toen hij 4 weken oud was en ik met hem gimg wandelen kon ik nog steeds niet geloven dat dat frummeltje van mij was!!

geniet van de laatste week/weken met je buik, je zult m nog gaan missen!

11. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Tjee joh, dan dus toch nog een keizersnee....pff minder fijn.
    Tja het zou natuurlijk kunnen, maar zoals ik al eerder aangaf ik denk dat het hier wel goed gaat komen......Man wat een gerommel, vooral sinds gistermiddag om de haverklap harde buiken, krampen enz enz....nou ja we wachten het allemaal rustig af en ik blijf natuurlijk positief. Ga ervan uit dat het gewoon allemaal wel op gang gaat komen!
    Bedankt voor jullie reacties...... :D

12. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Toevallig gisteren hetzelfde gesprek gehad: als onze kleine niet spontaan komt wordt ik ook maandag ingeleid. Mijn gyn zei dat het gewoon even snel gaat els een spontane bevalling als de BMM volledig verstreken is en ze dus kunnen inleiden door infuus en het breken van de vliezen.
    Pas als je BMM er nog niet (volledig) klaar voor is en ze dus moeten inleiden met gel OF ze het toch gaan proberen met infuus terwijl het eigenlijk nog te vroeg is, dan loop je de kans dat het lang duurt. Je krijgt dan wel weeen, maar de onsluiting vordert dan te traag.
    Bij eerste kindjes eindigt dan zelfs de helft alsnog in een KS!!

Vandaar dat ik heb besloten het nog even aan te kijken; maandag kan ik waarschijnlijk aan het infuus (zat nu al op het randje).

Succes!!

13. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Vandaag ben ik weer in het ziekenhuis geweest en heb vandaag wat anders gehoord dan wat ik afgelopen maandag heb gehoord. Vandaag een arts-assistent gesproken en die vertelde me idd dat wanneer mijn baarmoedermond nog niet helemaal verweekt is maandag as het idd wel eens heel lang zou kunnen gaan duren......Ik krijg een veter met een goedje wat de baarmoedermond zou moeten verweken. Bij de eerste ontsluiting willen ze dan de vliezen breken en hopen dat de weeen opgang komen, zo niet krijg je een infuus met wee opwekkers. Maar dit kan dus heel lang duren, wellicht gebeurt er maandag niks en kan ik dinsdag weer naar huis....................
    Raar hoor dat er in 1 ziekenhuis twee zulke verschillende verhalen zijn....maandag werd me namelijk gezegd dat ik zeker aanstaande maandag moeder zou zijn......
    Eerlijk gezegd een beetje een teleurstelling.........
    Maar goed morgen is het volle maan dus wie weet komt het toch nog geheel spontaan.....

Ik heb trouwens ook nog een vraag, wie weet weten jullie het antwoord...?
    Kunnen je vliezen breken wanneer je baarmoedermond nog niet geheel verweekt is?
    Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

14. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Verwarrend he dat ze het ene zeggen en er dan uiteindelijk 'niets' kan/gaat gebeuren en word je naar huis gestuurd.
    Met mij zijn ze dus een week bezig geweest met gel veters e.d.
    Niets hielp, want ik kreeg dus nul ontsluiting en dan kunnen ze ook de vliezen niet breken.
    Ze komen er gewoonweg niet bij.

In plaats ze dat nu zeggen, dan weet je waar je aan toe bent.
    Bij ons was gezegd dat hoe dan ook de 28 onze zoon geboren zou gaan worden.
    We moesten de avond daarvoor het er maar lekker van nemen en genieten dat het de volgende dag zou gebeuren.

De volgende dag wist in eens niemand van de belofte.
    Waar we het verhaal vandaan hebben gehaald e.d.
    Woest was ik.
    Toen hebben we besloten naar huis te gaan (we wonen 5 min van het ziekenhuis vandaan).
    Zij zeiden dat dat ook het beste zou zijn.
    Grrrrrr, hoe meer ze zeiden (of eigenlijk niet), de woester ik werd.
    Dit zou een mooie en zo ontspannen mogelijke tijd moeten worden.

Elke dag moest ik naar het ziekenhuis aan de CTG om te checken of alles goed gaat daar binnen. Alles was prima in orde.
    Nogmaals gezegd niet op de 5 dec te willen bevallen.
    Als alles goed zou gaan zou hij op maandag 8 dec geboren worden.
    Op de controle van 4 december (de hele week al geweest) wilden zij mijn hoeveelheid vruchtwater checken. Dat hebben ze gedaan en ik bleek te weinig vruchtwater te hebben.
    (Hadden ze dit niet eerder kunnen checken???!

Enfin de gezondheid van onze zoon ging natuuuurlijk voor. 4 December zat alles vol dus dan zou het dus toch de 5e gaan worden, want het weekend worden geen KS-en en ruggeprikken gedaan....

Ben hardstikke blij met onze zoon YEAH.
    Maar nu ik weer zwanger ben en weer in hetzelfde ziekenhuis ga bevallen (wel andere gyn genomen), ga ik het allemaal heeeeeel anders aanpakken.

Wat was dat toen een moeilijk onrustige en gefrustreerde en onbegrijpelijke tijd in het ziekenhuis.

Dus het kan inderdaad anders lopen dan dat je wil.
    Sta op je strepen en eis duidelijkheid voor zover nodig!

Succes meid. Het gaat je lukken.

15. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Hoi Judi,
    Wat een verhaal zeg.....
    Nou weet ik gelukkig nu al dat het risico erin zit dat er maandag dus niks gaat gebeuren.
    Ik heb besloten dat ik het 1 keer wil proberen met zo'n veter en dat als het niet lukt ik het toch maar gewoon aan de natuur ga laten overlaten.
    Mocht ik dan nog twee weken moeten lopen dan is dat maar zo.
    Met 42 weken dan nog maar eens proberen en anders moet ik misschien een keizersnee...
    Maar goed het rommelt hier al wel enige tijd en daarbij is het ook nog eens volle maan vanavond....Volgens mijn schoonmoeder worden dan de meeste kinderen geboren.
    Ik ga het over me heen laten komen.....
    Bedankt voor je verhaal en succes deze keer!!
    Groetjes

Deel Deze Pagina