late overstimulatie bij iVF

Discussion in 'Gezondheid' started by La femme Nikita, Jun 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Hallo Dames,

Ik ben in mijn eerste IVF zwanger geworden, en we duimen dat het goed blijft gaan.
    Nu heb ik alleen 4 dagen in het ziekenhuis gelegen, met late oversimulatie, dat dus juist weer veroorzaakt wordt door een zwangerschap.
    Wie heeft dit nog meer meegemaakt, en hoe lang duurde het??

Ik had reusachtige eierstokken van meer als 12 cm.
    En een paar blaasjes waren gesprongen, daardoor had ik los vocht in mijn buik.

Verder heb ik sinds vanacht hele erg schouderpijn, weet niet goed of het ermee te maken kan hebben.
    Ben gisteren uit het ziekenhuis gekomen, dus eigenlijk zou alles toch beter moeten gaan.

Hoop dat een paar meiden zich melden om gezellig te kletsen...

XXX

2. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,533
    6
    38
    Schouderpijn is een van de alarmsignalen voor eierstokproblemen!
    Zeker even contact opnemen met het ziekenhuis!!

3. josie

josie Bekend lid

Sep 28, 2007
    685
    0
    0
    Pijn achter/ tussen de schouderbladen kan veroorzaakt worden door vrij vocht/ bloed in de buikholte. Het is zeker verstandig om daar de dokter/ ziekenhuis voor te bellen.

Sterkte, Josie

4. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    THX meiden...

Was allemaal niet zo heel erg.
    Geen vrij vocht meer te zien, alleen nog altijd erorme eierstokken die nu dus tegen het middenrif en een zenuw aandrukken.
    idd. is het een beetje dezelfde pijn als na mijn laparoscopie.

verder nog altijd errug rustig aan doen, veel drinken, en heb wat eiwitdrankjes meegekregen.
    moet proberen zonder pijnstillers erdoor te komen...

het mooie was wel, dat we vandaag het vruchtje hebben gezien...

5. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

Oct 12, 2007
    1,460
    0
    0
    Hee
    geen ervaring mee, maar ik wil je toch even heel erg feliciteren met je zwangerschap (en veel sterkte met je klachten)

6. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    THX...jij bent er al bijna zie ik...
    nu wordt het ook weer spannend voor jullie...
    SUCCES en geniet er nog maar van...

7. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,354
    271
    83
    Female
    Een voorzichtige gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik heb ook een overstimulatie gehad na ivf. Had een erg opgezette buik door vocht en was duizelig, mijn bloed was stoperig geworden. Ik heb 2 dagen in het ziekenhuis gelegen. Dat was ongeveer een week na de terugplaatsing, ik wist dus nog niet dat ik zwanger was. Ik heb toen een week thuis gezeten (juist in die verschrikkelijke wachtweek ;) en erg rustig aan moeten doen. Maar alles was het dubbel en dwars waard, uiteindelijk is na 9 maanden onze gezonde dochter geboren!

Over je schouderpijn kan ik je helaas niks vertellen, maar ik zou letten op die meiden hierboven en je schouderpijn in de gaten houden.

Wat fijn dat je het vruchtzakje hebt gezien! Heel veel succes!!!

8. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    dank je wel...

ja, ik houd idd. alles goed in de gaten, en mag ook voor elk onzekerheidje naar de gyn. bellen.

XXX

9. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

Mar 6, 2007
    10,048
    5
    38
    Ook hier een heftige overstimulatie gehad, heb uiteindelijk bijna 2 weken in het ziekenhuis gelegen. Kreeg ook daar te horen dat ik zwanger was! Kwam uit het zh en toen waren mijn eierstoken nog 12 cm, daarvoor veel groter. Rustig aan doen en veel drinken. Gefeliciteerd!

10. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    H! Ladyzorra, hihi...ik kreeg het goede nieuws dus ook in het ziekenhuis.
    Eigenlijk waren ze op zoek naar mijn labor en HCG waardes, maar in no time werd de urinetest +, dus toen stond het vast.

Moet idd. ook nog altijd erg veel drinken, ook eiwitpoeder en melk (babababa, maar we hebben het er voor over)
    En nog een paar dagen spuitjes tegen trombose zetten.

Hoe lang heeft het bij jouw geduurd voor alles weer op normale grote was??

11. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

Mar 6, 2007
    10,048
    5
    38
    bij 12 weken moet het over zijn en dat was ook zo, bij mijn laatste echo in het ivf centrum was alles zo goed als normaal.

Share This Page