verkalking

Discussion in 'Zwangerschap' started by Alita, Aug 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Op de groeiecho van 32 weken was wat verklalking te zien in de placenta, nu groeit de baby goed dus in principe is er niks aan de hand.
    Nu kwamen we bij de gbeoorte van onze eerste dochter erachter dat toen ook de placenta verkalkt was, ze dachten dat ik had gerookt:x nu had ik wel pre-eclampsie....

Maar nu is er dus weer verkalking maar dat betekrent dat de placenta langzaam op aan het gaan is, beval je dan ook eerder?
    Bij dochter was het trouwens 39,5....

2. Alita

Alita Niet meer actief

niemand een idee....

3. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Heb gereageerd in ons topic.

Charlie

4. Alita

Alita Niet meer actief

.....dank je....

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Volgens mij kan het ook te maken hebben met de hoeveelheid zuivel die je inneemt. Ik heb de gehele zwangerschap veel karnemelk gedronken en bij een controle echo op 35 week (geloof ik) gaf de VK aan dat ze veel witte puntjes zag. Dit kon betekenen dat de placenta verminderd werkte of dat ik veel zuivel had gehad. Mijn dochter is geboren met 40+4.

6. Alita

Alita Niet meer actief

oh ja hopmarjaneke? nog nooit van gehoord?

7. Alita

Alita Niet meer actief

niemand meer....

8. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

Oct 12, 2007
    1,460
    0
    0
    Ik had het bij de eerste, geboren met 38+4 . Ook niet gerookt oid.
    Bij de tweede niet, die is gekomen met 40+2. Ik weet ook niet wat de reden is. Mijn vk had het er ook over dat het kon komen door veel zuivel te nemen.

9. Alita

Alita Niet meer actief

"Agnes vreemd he....ik neem niet teveel zuivel, zou juist mer moeten binnenkrijgen...

10. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    Ik wil je niet bang maken maar ik heb zelf ervaring hiermee...bij mij werd door een routine echo geconstateerd dat mijn placenta met ongeveer 35 weken aan het verkalken was, langzaam en in een heel beginstadium. gelukkig. Mijn gyn heeft toen onmiddellijk ana de bel getrokken en meteen alle onderzoeken laten doen (bloed, urine enz) en idd ik stevende af op fikse pre eclampsie omdat ook mijn bloeddruk aan de hoge kant was. Drie dagen later (ik had idd eiwit in m'n urine) lag ik aan de ctg. met de beeb was het allemaal (nog) helemaal goed maar m'n gyn was bang voor mijn toestand. het ging hem allemaal te snel in de ontwikkeling van de symptomen (ik voelde me verder prima hoor!) die dag heeft hij de baby er met spoedkeizersnede uitgehaald en gelukkig maar want ik ben twee keer na de ruggeprik weggevallen!! de baby is 10 dagen in het z'huis gebleven maar nu hebben we gelukkig een gezond zoontje, maandje te vroeg maar we zijn allebei in goede gezondheid! had ook anders gekund...

wees er optijd bij wil ik hiermee zeggen!! Ik woon in griekenland en daar zijn de dingen wat strenger maar in dit geval wel gelukkig!!

11. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    o ja: ter info...ik rook niet drink nauwelijks, sport veel, was niet veel aangekomen en ben van nature behoorlijk slank...heeft helemaal niets te maken met hoe je een zwangerschap doorkomt!!

12. Alita

Alita Niet meer actief

@Mukkie ik begrijp je meid, ik wordt wel goed in de gaten gehouden met testen van urine..bloedruk en paar keer bloed geprikt, nu ben ik ook zelf was assertiever hoor...
    Ben eens beneiuwd wat er straks na de bevalling uitkomt kwa placeta....

13. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    als je het maar goed in de gaten houdt voor jezelf in de eerste plaats en natuurlijk ook voor je beeb. bij mij was het echt van de een op de andere dag, dat is het enge met pre eclampsie..en je doet er niets tegen!:( hoop dat het met jou gewoon goed blijft gana en dat er geen reden tot zorgen meer is!

sterkte en straks veel geluk met je beebje!:)

14. Mentiera

Mentiera Actief lid

Mar 29, 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar is er dan geen verschil te zien tussen een 'gewone'ontkalking of ontkalking door roken?
    Lijkt me naar als ze denken dat het door roken komt terwijl je dat niet doet..

15. Alita

Alita Niet meer actief

@Mukkie ja komt goed nu ben ik wat sneller hoor met aan de bel trekken hahaha

@Mentiera nou verkalking is verkalking daar zit geen verschil in denk ik...de eerste vraag was gewoon of ik rookte...ik was ook een beetje boos erover idd....

Share This Page