Hoi Verloskundige, Ik heb een probleem met een van de verloskundigen (totaal zijn er 6 werkzaam) bij de praktijk waar ik loop. Ben benieuwd wat een andere verloskundige van de volgende situatie vind: Bij de 20 weken echo werd er door de echoscopiste vastgesteld dat de omtrek van het hoofdje van mijn kindje 3 dagen voorliep op groei. op basis hiervan werd er met 24 weken een groeiecho gepland. Tussen deze 2 echo's in was ik voor reguliere controle op de praktijk. Hier leerde ik voor het eerst de verloskundige kennen waar ik een probleem mee heb. We namen de 20 weken echo even door en ze zei dat het hoofde 3 weken voorliep op groei. Ik gaf aan dat het volgens mij om 3 dagen ging, nee het ging echt om 3 weken...ik maakte me hierna erg ongerust en was opgelucht toen het bij de groeiecho inderdaad maar om 3 dagen bleek te gaan en alles weer was bijgetrokken, maar heb me wel zo'n 2 weken onnodig druk gemaakt! Bij dezelfde controle gaf ik aan zo'n pijn in mijn stuitje te hebben, ze gaf aan niet te weten wat dit is en wuifde het een beetje weg onder het motto: Hoort er allemaal bij... achteraf was dit het begin van mijn bekkeninstabilieit. Bij mijn vorige controle had ik haar weer. Ze vroeg me of ik het kindje goed voelde bewegen en ik begon enthiousiast te vertellen over de vreemde bewegingen en bla bla. We hadden het even ergens anders over en vervolgens vroeg ze: Voel je het kindje goed bewegen... dus ik kon haar alleen maar een beetje verbaasd aankijken... Ze ging naar het hartje luisteren. Via de doptone was duidelijk het hartje van het kindje te horen én mijn hartslag. De meting kwam dan ook uit op 180. te hoog dus. Ik moest even blijven liggen en toen luisterde ze weer. Weer 2 hartslagen door elkaar en weer 180. Ze vertelde dat ze even wilde luisteren of de hartslag nog naar beneden gaan omdat het anders een teken van een infectie kon zijn... bij de derde meting kwam ze uit op 160 en hoefde ik me helemaal nergens zorgen meer om te maken zei ze... Bij thuiskomst meette ik met mijn eigen doppler én stopwatch en kwam zoals altijd uit op een hartslag van 140/150. Naar mijn idee meet een doptone alle tonen, dus heeft ie mijn hartslag ook bij de meting opgeteld, klopt dit? In ieder geval kwam ik weer bezorgd van de controle vandaan...Ik heb geen vertrouwen meer in haar, volgens mij is dit vrij terecht? Moet er dus ook niet aan denken dat ze straks naast mijn bed staat bij de bevalling.. Zou alles wat ze zegt in twijfel trekken. Ik twijfel of ik dit aan moet geven bij de prktijk omdat ik geen onrust wil zaaien of de andere verloskundigen tegen me in het harnas wil jagen. De kans is natuurlijk 1 op 6 dat ik haar straks aan mijn bed krijg... Wat vind jij, als verloskundige, van omschreven momenten? En wat zou je me adviseren om te doen? Bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal... xxx Reintje
hoi, volgens mij heb ik deze vraag al een keer beantwoord. Misschien dat er door de werkzaamheden iets mis is gegaan? Als je nog meer vragen hebt hor ik het wel. Mirjam