Harde buik

Discussion in 'Zwangerschap' started by elmo82, Feb 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elmo82

elmo82 Actief lid

Jul 16, 2010
    196
    0
    0
    gastouder
    friesland
    Misschien zit ik niet goed hier maar dan hoor ik het wel.
    Ik heb sinds woensdagavond harde buiken.
    Opzich niets bijzonders maar ik ben nog maar 16 weken zwanger.
    Gister heb ik naar de vk gebeld en die zei dat ik de urine moest laten controleren.
    Dit word inmiddels gedaan.
    Maar stel dat het geen blaasontsteking is wat zou het dan kunnen zijn.

Wie heeft dit ook mee gemaakt of heeft tips.

2. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    1,410
    0
    0
    Ik kreeg mijn eerste harde buiken op 20 weken da's geen enkel probleem! Ik had op het einde wel veel voorweeen en 10 dagen te vroeg bevallen!

Kan zijn dat je het gewoon ietsje rustiger moet aandoen.. maar geen zorgen! Veel vrouwen hebben dit.. dus niets abnormaals!

3. ingef

ingef VIP lid

Aug 30, 2009
    5,619
    1
    0
    NULL
    NULL
    het kan er gewoon bijhoren...soms inderdaad wel een signaal dat je iets rustiger aan moet doen...maar daar kan je vk je meer over vertellen!

4. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,722
    1
    0
    Als je heel erg slank bent kan het ook zijn dat je meer harde buiken voelt dan iemand die iets steviger is. Of je hebt gewoon een gevoelige baarmoeder.

5. elmo82

elmo82 Actief lid

Jul 16, 2010
    196
    0
    0
    gastouder
    friesland
    Ik heb net de uitslag van het urine onderzoek.
    Het is geen blaasontsteking.

Maar van de vk mag ik niet meer tillen.
    Dit om te voorkomen dat ik harde buiken krijg en verder naar je lijf luisteren en rust nemen wanneer dat nodig is.

6. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    3,479
    2
    36
    had het gisteren voor het eerst en net weer, vond het ook vreemd om dat al zo vroeg te voelen maar schijnt vaker voor te komen en je hoeft je geen zorgen te maken als het niet pijnlijk is of supervaak gebeurt..

7. mammavan2snoetjes

mammavan2snoetjes Fanatiek lid

Oct 25, 2009
    1,882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    Ik had en heb ook vrij vroeg last gehad van harde buiken.. nu zelfs 10 TOT 15x pd. Ook getest op blaasontsteking maar dat is t ook niet... meer rust nemen dan ik nu al doe kan niet. Ik heb hier ook een puberende peuter rondlopen. Vk en ha en zelfs de bekkenfysio staan voor een raadsel waarom dit zovaak voorkomt. Kan bij deze zwangerschap horen....

8. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

Feb 10, 2010
    2,232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Hier ook regelmatig harde buiken sinds week 15/16. En ook geen blaasontsteking. Inderdaad niet tillen, en rustiger aandoen.
    Meer kan je niet doen. Zolang ze niet pijnlijk zijn, maak ik me niet zo heel veel zorgen.

9. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    ik heb t ook al heel vroeg ook een super gevoelige baarmoeder wat de vlk ook aangaf (komt niet veel voor wat ik voelde zei ze)
    en moet nu ook minder werken veel liggen rusten enz

Share This Page