Hallo, ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven: Augustus 2009 ben ik gestopt met de pil. November 2010: eerste afspraak gynaecoloog December 2010 en Januari 2011: samenlevingstesten gedaan. 1e was na de eisprong, 2e was te vroeg voor de eisprong en 3e was wel goed qua timing. Maar alle 3 waren ze negatief. 17 februairi 2011: HSG -> ws verklevingen 9 maart 2011: kijkoperatie, geen verklevingen gelukkig Toen ik na het HSGonderzoek weer bij de fertilteitsarts kwam vertelde ze dus dat de controle foto niet goed was en dat er daarom een kijkoperatie gedaan zou moeten worden. Ze zei toen ook dat als HSG goed was, ze me weer voor half jaar naar huis zou hebben gestuurd en als het dan nog niet gelukt was om zwanger te worden, dat ik dan weer terug mocht komen. Zij geeft aan dat alleen vijandig baarmoederslijmvlies geen indicatie is voor IUI omdat dit nooit een bewezen probleem is. Zij zegt dat het niet eens zeker is over vijandig baarmoederslijmvlies wel bestaat. Ik ben het hier niet mee eens. Weet dat bij veel vrouwen het probleem zit in de baarmoedermond en ik wil dus wel starten met IUI. Want het is nu 1,5 jaar niet 1x gelukt zijn om zwanger te worden (ook niet eens een paar dagen!) dus waarom zou dat in het komende half jaar dan in eens wel gebeuren? Is vijandig baarmoederslijmvlies genoeg reden om te starten met IUI? Of kunnen jullie hier vanuit jullie vak ook geen antwoord op geven. (ik heb 30 maart een afspraak om een plan te maken, en wil me hier goed op voorbereiden)
hoi Ineke, De fertiliteitsarts gaf aan dat er geen bewegelijke spermacellen gevonden werden in het slijm wat uit mijn baarmoedermond was weg gehaald (de avond daarvoor hadden wij gemeenschap gehad) Daarop vertelde zij dat dat betekend dat ik vijandig baarmoederslijm zou hebben.
ik zou het heel fijn vinden als jullie hier nog antwoord op kunnen geven, maar snap ook dat jullie al super druk zijn....
Hallo Kloko. Bedankt voor de uitleg van vijandig baarmoederslijmvlies. Ik kan hier helaas geen antwoord opgeven. Mijn advies is, bespreek zeker jullie wens om niet meer te wachten en geven ze hier geen gehoor aan, vraag dan ook naar hun reden met duidelijke uitleg. Succes. Groetjes Ineke