Hallo dames! Sinds vandaag heb ik dan eindelijk verlof! Ik ben kleuterjuf op een jenaplanschool. Ik ga er met 34 weken uit omdat ik vorige keer met 36 weken beviel. Dat zegt natuurlijk niks over hoe het deze keer gaat, maar toch voelde ik me hier wat fijner bij Mijn oudste is nu twee jaar en gaat twee dagen per week naar de opvang. Dat blijft nu ook tijdens mijn verlof, heerlijk!!! Verder gaat ie nog een dag naar mijn stiefmoeder of schoonmoeder en ook dat loopt gewoon door. In het weekend en op maandag zijn mijn vriend en ik samen thuis met onze zoon en dan ben ik op dinsdag met hem alleen thuis. Verder dus helemaal vrij voor deze mama alleen. Ik ben begonnen met breien , een hemeltje naaien staat ook nog op de planning en verder heerlijk boekjes lezen, dutjes doen, etc... Mmmmm!!! Ben benieuwd wie er nog meer vanaf nu verlof heeft, lijkt me heel leuk om samen te kletsen de komende periode!
Mijn voorlopige laatste werkdag is volgende week donderdag. Dan ben ik 36 weken. In werk op de bso, merk dat het allemaal wat zwaarder word... gelukkig heb im geweldige collegas die me veel uit handen nemen. Ben al aan het aftellen en zorgen dat het werk door kan gaan als ik weg ben. Ben bezig om een afscheidscadeautje te bedenken.... maar wil niet echt lukken. Iemand ideen? Heb 35 kleutets waar ik niet meer bij terug kom bij de overblijf en 10 bovenbouw kinderen waar ik niet terug kom. Veder heb ik op de bso 40 kids die ik een paar maanden moet missen, dit zijn kleuters...... is ook wel leuk om ze wat te geen toch? De prijs moet natuurlijk wel leuk blijven...!
Hoi Daphne! Ja ik vond het werken met de kids ook weer zwaar worden inderdaad. Zeker met kleuters, alles is zo laag en je ontkomt er toch niet aan dat je veel in beweging bent... Lastig om iets leuks te verzinnen voor zoveel kids! Zal er even iver nadenken. En de kinderen die je straks niet meer ziet, komt dat omdat je minder gaat werken na je bevalling? Wanneer ben je eigenlijk uitgerekend?
mijn verlof is sinds de maandag ingegaan, jammer eigenlijk, ik mis mn collega's nu al maar ik ga zeker nog een paar keer langs op mn bedrijf
Ja dat ben ik ook van plan, gewoon even koppie thee doen Voelt wel heerlijk, zo'n zee van tijd!!! Jij dus ook een jongen sydneys?
Ik ben sinds afgelopen maandag met verlof. Ik werk ook op een basisschool (fulltime) in groep 4. Ik heb afgelopen vrijdag afscheid genomen. In maart kom ik wel gewoon in dezelfde groep terug. Ik had er van het weekend nog wel veel moeite mee om het los te laten. Wilde alles perfect overgedragen hebben.... Nog steeds vraag ik me nu af wat zijn ze nu aan het doen, hebben ze het leuk, blijft de groep leuk... Heb gelukkig wel al een aantal afspraken staan zodat ik niet teveel thuis ga zitten. Verder ook veel handwerken, moet nog de gordijntjes maken en verder het kamertje inrichten.
Nee ik ga ma-di en woensdag om de week werken. Precies de helft dus. Fulltime is niet te doen Hoeveel dagen stond jij voor de klas?
Heey wat gezellig. Allemaal juffen! Ik heb alleen nog geen verlof......Ben van plan om met 36 weken te stoppen, dus dat betekent dat ik de hele maand januari nog werk. Is mijn 2e kindje, werk parttime (ma-di-woe, gr 5) en kom ws de laatste weken van het schooljaar weer terug in mijn groep. Genieten jullie lekker van je verlof (dan ga ik nog even de sint en kerstdrukte doorkomen).
Ga inderdaad 3 uur per weer tso minderen. Dan blijven mijn bso uren wel het zelfde. Ga het eerste halfjaar wel 2dagen verlof opnemen, heb nog zat uur staan. Ik ben 27/12 uitgerekend en jij?
@maria: het leek mij van te voren heerlijk om geen sint en kerst op school te hebben. Maar nu mis ik het wel een beetje . Het is altijd een superdrukke periode maar ook heel gezellig! Wel lekker dat je straks een pre-verlof hebt in de kerstvakantie. Had 4 weken geleden herfstvakantie dat vond ik toen ook erg lekker. Succes met de laatste loodjes! @gelukkigedaphne: wat lekker dat je nog wat uren op kan nemen! Ik ben 16-12 uitgerekend
@Vogeltje, Ik heb na de geboorte van mijn zoontje (sept 2010) ontslag genomen voor 1 dag en heb toen een jaar lang ook nog 1 dag per week betaald ouderschapsverlof gedaan. Ik werkte toen wo, do en vr. Inmiddels werkte ik nu alweer een tijd vier dagen (ma, wo, do en vr) en ik heb nog niet definitief besloten maar denk dat ik hetzelfde doe als vorige keer. Dan werk ik straks dus eerst een hele tijd drie dagen (wo, do en vr) Als ik dat ga doen kom ik weer terug in mijn eigen groepje.
@Daphne, ik ben uitgerekend op 2 januari. Gisteren alle babykleertjes gewassen, uitgezocht en in de kast gelegd. Moet zeggen dat ik het echt heerlijk vind om zo lekker wat te frummelen thuis. heb zo'n zin in een babietje erbij! Vanmorgen met mijn schoonmoeder stof uitgezocht voor het hemeltje. Zooo mooi en stoer! Zal eens kijken of ik een fotootje kan plaatsen. Vriend aan het werk en Stan weer naar de opvang, dus ik lig lui op de bank
Pittig om 4 dagen te werken! Wel leuk, want je houdt wel een goede band met de kinderen in de klas. Ik heb van de week alle witte was gedaan en gestreken. Nu nog alle gekleurde dingen. Verder ga ik vanmiddag de gordijntjes in elkaar zetten en dan is alles wel zo'n beetje af... Moet ook nog wel wat spulletjes kopen zoals luiers en luierdoekjes.
Nou dames, inmiddels zijn we weer een paar daagjes verder! Vogeltje, jij 'mag' nu bevallen, ook een fijn gevoel zeker? Hier gaat het goed! Wel heel slecht aan het slapen de afgelopen week, maar ik prent mezelf gewoon in dat het niks geeft omdat ik toch verlof heb en dat helpt Verder volop aan het genieten van mijn buikje. Hoop zo dat deze langer blijft zitten dan Stan (36,3) Lijkt me heerlijk om nu lekker thuis te zijn in de kraamtijd ipv in het ziekenhuis! Merk dat ik toch wel een beetje angstig ben dat ie eerder komt. Zul je zien, blijft ie lekker zitten tot 42 week... Hij ligt volgens mij al wel mooi met t hoofdje naar beneden, was al zo maar hij draaide van de week weer in stuit nadat hij al was ingedaald, en volgens mij voel ik toch echt wel goed waarde benen/billen liggen. Vanmiddag lekker zwemmen, heerlijk!
Ja, die 37 weken zijn wel een sooirt mijlpaal! Ik wil graag thuis bevallen en vanaf nu mag dat Eerste weekje verlof is echt supersnel gegaan. Deze week wel wat minder plannen maar ik merk nu ook wel dat alles wat zwaarder wordt dus dat is niet zo heel erg. Ben lekker aan de schoonmaak en bezig achter de naaimachine. Het is een gek idee dat het nu mag komen maar dat het ook nog een paar weekjes kan duren! @Evaatje: Ik hoop voor je dat de beeb lekker nog even bij je blijft Waar wil je bevallen?
Klinkt fijn, lekker aan het rommelen dus... Ook lekker je rust nemen hoor! Ik wil het liefste thuis bevallen, maar mijn vriend gaat het liefst naar het ziekenhuis. Denk dat we dus op het moment zelf pas kiezen. Lijkt me stiekem het allermooist om 's nachts te bevallen en dat Stan dan wakker wordt 's morgens en dat ie dan een broertje heeft. Maargoed, dat blijft vast bij dromen Vandaag nog even de laatste paar kleine dingetjes gehaald en geregeld bij de babywinkel en als de luiertas binnenkomt zijn we er helemaal klaar voor...
Het lijkt mij ook het leukst om 's nachts te bevallen. Iedereen slaapt dan en niemand weet dat je bezig bent De volgende morgen kan je dan iedereen bellen! Maar idd het kan heel anders lopen en misschien wil ik iedereen wel midden in de nacht wakker bellen!
Vandaag weer naar de verloskundige geweest. Bloeddruk goed en kindje ligt zoals ik al dacht weer netjes met t hoofdje naar beneden. Nu op naar de liggingsecho volgende week Inmiddels is de vluchttas ook al half gepakt. Doen jullie daar ook sloffen in?
Altijd weer fijn een bezoekje aan de vk! Ik heb zelf dikke sokken in de tas gedaan. Moet zeggen dat ik alleen het hoognodige heb ingepakt. Hoop thuis te bevallen. Hier alweer bijna twee weken verlof erop zitten. Gaat nu toch wel snel! Van het weekend en volgende week een hoop Sintavondjes dus dan gaat de tijd ook lekker snel