Echo's

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Selin, 8 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Ik was nieuwsgierig hoeveel echo's jullie in totaal laten maken?

    Ik zelf krijg er 2 van het ziekenfonds vergoed (12 weken en 20 weken) en ben nog aan het twijfelen hoeveel pretecho's we willen...
     
  2. Peetje

    Peetje Niet meer actief

    Hoi selin!!

    wij hebben er in het begin al 3 gehad, vanwege de slechte start (bloedingen en zwanger van 2 waarvan 1 mk is geworden) nu krijg ik ook nog de 20 weken echo, maar door die slechte start ben ik zooo onzeker geworden dat ik het niet kon laten om voor die tijd nog een echo te maken over 2 weken doe ik een kleine pretecho gewoon 2 d van 10 minuurtjes en dan met 24 weken doe ik nog de uitgebreide pretecho met 2, 3 en 4 d echo! dus ik heb al 6 echo's in totaal!! :)
     
  3. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij hebben met 10 en 20 weken gehad. Vegoed.
    En met 26 weken doen we de pretecho,
    die moet je zelf betalen.
     
  4. Carmen Raben

    Carmen Raben Nieuw lid

    31 dec 2005
    2
    0
    0
    Consultant
    Ik heb er al 4 gehad, omdat ik een medische indicatie had. Omdat mijn vriend steeds niet meekon heb ik voor aanstaande zaterdag een pret echo gepland, dan kunnen we leuk met z'n 2-tjes genieten.

    Met de verloskundige heb ik afgesproken dat ik ook een 20 weken echo laat maken (dit wordt volgens mij vergoed door de verzekeraar).
     
  5. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    ik heb nu 1 med echo gehad en 1 pret echo laten maken.
    Morgen krijg ik weer een med echo ivm met bloedingen.
     
  6. lisacar

    lisacar Actief lid

    Jeetje Deborah,

    Dat klint vervelend. Heb je daar tijdens je zwangerschap al vaker last van gehad? Maak je je zorgen of weet je uit ervaring dat het waarschijnlijk niet ernstig is?
     
  7. toi

    toi Actief lid

    12 okt 2005
    196
    0
    0
    Ik heb nu 5 echo's gehad i.v.m. bloedingen 28 maart krijg ik echo nr. 6. Dit is de 20 weken echo.

    groetjes toi
     
  8. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Hoi Selin,

    Ik heb met 10 weken een termijnecho gehad, daarna met 11 weken een echo in het ziekenhuis, daarna met 14 weken weer een echo bij de verloskundige en nu heb ik 21 maart de 20-weken echo in het ziekenhuis.

    Pretecho: 30 maart een 2D-echo met DVD en foto's en bij 27/28 weken zwangerschap een 3D-4Decho met DVD en foto's.

    Heel wat dus!
    Groetjes
     
  9. munt

    munt Actief lid

    11 dec 2005
    290
    0
    0
    friesland
    ik heb er nu al 3 gehad omdat ik wegens uitdrogen in het ziekenhuis terecht kwam ik hield nix binnen de eerste keer gingen ze kijken of ik niet een tweeling kreeg dat was dus niet het geval en bij de 2 en 3 gingen ze kijken of het nog allemaal goed in mn buik zat en ook een beetje afleiding voor mij maar ik ben nu 2 weken uit het ziekenhuis hoop dat ik er nu ook uit blijf ik wil misschien nog wel een pretecho
     
  10. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    nou ik heb er heel wat gehad ongeveer 4 a 5 en dan moet ik maandag weer en dan mogen we naar de verloskundige als alles goed is. heb de vorige keer een bbz gehad en vandaar de hoeveelheid echo's. heb de 20 weken echo ook al vast staan begin juni
     
  11. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Bedankt voor alle berichtjes!

    Ik denk dat ik maar 1 pret echo ga laten maken rond de 27e week...2 zou nog wat veel zijn....
     
  12. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.239
    113
    Ik heb een echo gehad met 7 weken (ivm eerdere miskraam), eentje met 12 weken en as maandag heb ik de 20 weken echo.


    Groetjes
     

Deel Deze Pagina