Cyclus in de war na doodgeboorte met 24 weken?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Aquilegia, May 15, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hallo verloskundigen,

Wij hebben ons kindje verloren met ongeveer 24 weken. Zij had trisomie 18. Nu willen we graag weer een kindje. Van de gynaecoloog moesten we wachten tot ik 1 gewone menstruatie gehad had. 5 weken na de geboorte heb ik de eerste gewone menstruatie gehad, die 6-7 dagen duurde in plaats van mijn normale 4 dagen. Ik verloor ook veel meer bloed. Dat schijnt normaal te zijn voor de eerste menstruatie na een geboorte. Nu ben ik mijn cyclus aan het bijhouden d.m.v. temperatuur opnemen, slijm waarnemen en ovulatietesten. Ik ben inmiddels op dag 17 van mijn cyclus, maar ik heb nog niet geovuleerd. Ik geloof wel dat het er eindelijk aan zit te komen, misschien over 2-3 dagen, maar het is nog niet overduidelijk.
    Voor de zwangerschap van Sterre had ik een cyclus van gemiddeld 28 dagen (tussen de 26 en 32 dagen, maar de meeste cycli waren 27 of 28 dagen met een gemiddelde van 28 dagen). Ik had mijn eisprong voor mijn gevoel dus allang gehad moeten hebben.
    Kan het zijn dat de eerste cyclus na een (dood)geboorte nog niet helemaal regelmatig is? Of anders verloopt dan anders? Wordt de cyclus later weer zoals deze vroeger was?
    We hebben er bijna een jaar over gedaan om zwanger te worden van Sterre, dus ik wilde er graag een beetje vaart achter zetten bij ons volgende kindje. Ik word er natuurlijk niet jonger van...
    Alvast hartelijk dank voor het beantwoorden van deze vraag.

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi Aquilegia,

Allereerst gecondoleerd met sterre. Wat heftig zeg!
    Wat je beschrijft is helemaal waar, de eerste menstruatie na een geboorte is heftiger qua gevoeligheid en hoeveelheid.
    HEt is normaal dat je lichaam even de tijd nodig heeft weer in haar normala cycles te komen. Ik begrijp dat je graag weer zwanger wilt worden maar soms heeeft het iets langer de tijd nodig. Kijk per cycles hoe het gaat, focus niet te sterk op zwanger worden het kan averechts werken.
    Heel veel succes en sterkte!
    Imke

Share This Page