Goedenavond, Vandaag ben ik in het ziekenhuis geweest. Ik heb voor het eerst in jaren hoofdpijn. Een wazig zicht, stekende pijn tussen de schouderbladen, verminderde eetlust. Ben misselijk en heb de neiging tot overgeven terwijl ik me niet kan herinneren wanneer ik ooit misselijk ben geweest. Iets dikkere enkels dan anders en kan geen licht verdragen. In ziekenhuis hebben ze geen afwijkingen in het bloed gevonden. Ctg was goed, al was de hartslag van de baby wel minder variabel dan de keren ervoor. Bloeddruk was 110/80 mmhg, de keer ervoor een week geleden 110/70 en daarvoor nog iets lager. Maar in de urine vonden ze ineens eiwitten! Dat heb ik nog nooit gehad. Ze hadden het over pre-eclampsie en als klachten zondag niet over zijn moet ik terugkomen. Maar als ik ga lezen op pre-eclampsie zie ik dat er verhoogde bloeddruk bij hoort. WT betekend die eiwit in de urine nu??? En moet ik me in combinatie met mijn klachten zorgen maken?
Hoi, Pre eclampsie is een raar beeld. Het HELLP syndroom hoort hier ook bij. Je kan dit hebben zonder dat de bloeddruk verhoogd is. Vaker is hij wel hoog. Of soms heb je al klachten en wat eiwitten en gaat de bloeddruk later omhoog. Vanwege de complicaties zijn we er erg voorzichtig mee. Veel zwangeren hebben wel eens eiwitten in de urine, het kan ook toeval zijn en er niets mee te maken hebben. Vandaar dat er altijd een totaal plaatje wordt gemaakt, bloeddruk, eiwitten en bloed onderzoek. Groeten Evelien
Dank je Evelien, Dus voorzichtig aan en veel laten controleren? Vanaf wanneer halen ze kindje actief? Groet
hoi ja ze zullen je regelmatig controleren en bij verergering van je klachten tussen de controles door moet jij bellen. Ze laten de baby zo lang mogelijk zitten als dat verantwoord is. Mirjam