Bandenpijn of ....?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MamaLou, 29 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaLou

    MamaLou Fanatiek lid

    Hallo,

    Ik heb een vraagje.
    Sinds een paar weken heb ik erge last van pijn in mijn onderrug en onder in mijn buik.
    Mijn v.k. denk dat het bandenpijn is, ik ben zwanger van mijn 2e kind.
    Op haar advies heb ik een speciale ondersteunende band gekocht.
    Mijn rugklachten zijn hierdoor wel afgenomen maar mijn buikklachten niet.
    Het zijn geen krampen maar het is een soort constante pijn, echt heel gevoelig. Dit voel ik de hele dag, bij het lopen zitten of bukken of wat dan ook.
    Ik heb geen last met toiletbezoeken dus aan een blaasonsteking denk ik ook niet 1 2 3.
    Hebben jullie enig idee wat het kan zijn? Misschien toch bandenpijn?
    En wat zou ik er verder aan kunnen doen?
    Op mijn werk heb ik al een grote stap terug gedaan en ik rust zoveel ik kan.

    Alvast bedankt voor jullie antwoord.
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Mamalou,

    hoe meer kindjes, hoe meer en eerder de klachten zich kunen voordoen. Het klinkt inderdaad als bandenpijn. Een band is voor even en goede oplossing, maar die moet je alleen dragen als je er echt veel last van hebt of als je iets intensievers dan normaal gaat doen. Want als je de band continu draagt, worden je buikspieren ook nog eens lui en heb je geen steun meer rond je buik en baarmoeder. Dan heb je nog meer last van dat gevoel. Verder kun je niet echt meer doen dan je al doet. Zorg dat je nu even alle aandacht aan jezelf (en je oudste natuurlijk, want die vraagt natuurlijk ook aandacht) geeft, dan kan het over een tijdje weer heel anders zijn en kun je er wellicht weer lekker tegenaan.

    Groetjes Brigitte
     
  3. MamaLou

    MamaLou Fanatiek lid

    Hoi Brigitte,

    Bedankt voor je antwoord!
    Ik heb de band tot nu eigenlijk elke dag om gehad omdat ik dacht dat dat moest........ :oops:
    Ik zal hem nu dus wat vaker opzij moeten leggen.
    Waar ik dan wel weer bang voor ben is dat mijn rugpijn weer gaat opspelen want dat was net weer minder geworden.
    Maar als het erbij hoort is er helaas verders weinig aan te doen en hoop ik gewoon maar dat het snel januari word! ;)
    Overigens is dit mijn laatste kindje. (volgens planning dan he)

    Ik weet nu in ieder geval dat het er 'gewoon' bij hoort.......dan overleven we het verder wel, ik weet tenslotte waar ik het voor doe he?

    Thanxxx
     

Deel Deze Pagina