Harde buik

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by arwenaiwe, Jan 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hoi,

Jammer dat je niet kunt zoeken in het forum, want deze vraag zal vast wel vaker gesteld worden.

De laatste dagen heb ik regelmatig last van langdurige harde buiken. Harde buiken heb ik al vrij lang, maar meestal zakt het met een paar minuten weer weg. Nu houden ze soms uren aan, althans, het zakt niet echt weg en bij het minste of geringste spant de buik zich weer. Dit gebeurt vooral in de avonden.

Mijn vraag: hoe lang duren harde buiken normaal per verkramping? Wat kan ik doen om de duur wat te verkorten, zodat ik er minder hinder van ondervind?

Alvast bedankt voor je reactie.
    Annemieke

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi annemiek,

je kan wel zoeken in dit forum, kijk nog maar eens goed!
    De harde buiken kunnen veroorzaakt wroden door een blaasontsteking laat morgen ochtend even je ochtendurine nakijken bij de huisarts.
    Verder is het ook van belang dat je voldoende rust neemt,heb je een drukke misschien fysiek zware baan? dan kan dit een reden zijn om misschien wat minder te gaan werken.
    Komen de harde buiken 4x of vaker in het uur dan moet je je verloskundige bellen!
    Maar ik denk dat je een blaasontsteking hebt.
    Groetjes imke

Share This Page