Ik kom niet aan

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Konijn, 30 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik ben nu 20 weken zwanger en nog geen kilo aangekomen. Ik heb geen moment misselijk geweest en eet nog steeds zoals voor mijn zwangerschap (wel iets meer inmiddels en ik let er beter op dat ik alle benodigde voedingsstoffen binnenkrijg). Ik weet dat je gewicht niet alles zegt over de groei van je kindje, maar ik maak me wel wat zorgen inmiddels.

Aan de andere kant ben ik ook wel opgelucht dat ik vooralsnog niet zo dik ben. Mijk buik is wel aan het groeien nu, maar het blijft bescheiden en de rest van mijn lichaam blijft hetzelfde.

Ik heb begrepen dat de groei vanaf nu veel sneller zal gaan. Kan ik ervan uitgaan dat mijn gewicht nu vanzelf wel iets toeneemt, maar niet heel veel? Of zou het kunnen zijn dat ik alsnog een kilo of 15 aan zou kunnen komen in de laatste maanden (dat lijkt me wel heel heftig eigenlijk)?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi konijn,
    Die 15 kilo ga je niet halen maar het kan zomaar zijn dat je wel een paar kilo gaat aankomen. Het kan inderdaad helemaal geen kwaad dat je neit aankomt als je maar goed eet en de kleine groeit. De kleine eet als het ware jou op, in plaats dat jij spekjes kweekt pakt je kindje dit. Geen zorgen je kindje kan goed voor zichzelf zorgen! Ga je voor de 20 weken echo? daar kijken ze ook altijd of je kindje goed op schema ligt.

Imke

Deel Deze Pagina