harde buiken 20 weken

Discussie in 'De lounge' gestart door slingding, 1 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik had eens een vraag aan jullie, is het normaal dat je bij 20 weken harde buiken hebt??
    ik had nl vannacht 3 harde buiken in 1 1/2 uur, om daar nu de verloskundige voor te bellen vond ik wel ver gaan dus ik denk hier zijn genoeg ervaringsdeskundige!
    Ik kan misschien wel een verklaring hieraan geven ik kwam gisteren uit de nachtdienst na 7 nachten (73 uur) en misschien is dit al wel te veel.
    Ikl hoor graag van jullie zodat ik niet voor elk onzekerheidje de vk moet bellen.
    Bedankt voor de reacties alvast!

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Het is heel goed mogelijk dat het harde buiken waren. Ik had ze ook al rond die tijd. En je noemt het zelf al op... die nachtdiensten zouden een beetje veel kunnen zijn geweest. Je weet dat je geen nachtdiensten hoeft te draaien als je zwanger bent?

3. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Hoi Renate,
    Ik weet dat je geen nachtdiensten hoeft te draaien maar voor mij is er geen andere optie ik doe dit al als aangepast werk ik heb nl ernstige chronische hand eczeem en water vererget dit maar is niet de oorzaak, omdat ik in de zorg zit is dit geen combinatie (water en zorg) maar ik was net klaar met de opleiding toen ik het kreeg en ik wilde wel wat met mijn dilploma doen, via de rea regeling (reitergratie arbeidsgehandicapten) werk ik binnen het eigen bedrijf (verpleeghuis) maar aangepast werk (in de nacht) zodat ik zeer minimaal in water zit. ik doe het zelfde werk als mijn andere collega's dus val zo niet op terwijl ik wel wat heb maar het is fijn dat ik nu niet zo'n apart geval ben.
    voor mij is dus overdag werken geen optie (moet er ook niet aan denken vroeg opstaan) het enigste wat ik nog kan is naar de arbo voor een halve werkweek want halve nachten gaat ook niet kan moeilijk een collega oproepen die om 3 uur in de nacht mij komt aflossen. Het is nog zo vroeg om al te gaan mindere in uren vindt ik ze zeggen toch allemaal zwanger zijn is een gezonde ziekte (er zijn er dan ook die zeggen gelijk er achter aan je moet wel goed naar je lichaam luisteren)
    Zowiezo stop ik met 30 weken al met werken ik had al vakantie gepland en dit komt precies voor mijn verlof met nog 3 extra vakantie nachten erbij. een heel verhaal is het geworden op jou kort maar krachtige fijne reactie.
    Groetjes.

4. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Nou je het zegt...dat had ik al eens gelezen, omdat je er eerder over verteld had op het forum...Nee, dan is het niet handig...

Deel Deze Pagina