Maak me een beetje zorgen

Discussie in 'De lounge' gestart door Ooievaar, 29 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Het onderwerp zegt het al.. maak me een beetje zorgen
    Onze dochter gaat uiteraard wel eens naar mijn schoonmoeder en haar buurman die is heel goed bevriend met haar. Echt al 35 jaar
    Maar als de buurman er ook is is hij heel erg gek met onze dochter
    Maar nu hoorde ik dus van de week toen ik bij mijn schoonmoeder was
    dat hij dus soms wat te ver gaat.
    Dus ik vraag op welke manier
    Hij geeft haar dus zoentjes op de mond. Ik wil dat gewoon niet hebben
    Mag alleen de papa en de mama vind ik. En hij knuffeld heel vaak met haar..
    Vanmiddag waren we er weer en hij zei mag ik een stukje met haar gaan lopen. Ik zei ja hoor doe maar. ... maar terwijl hij met haar weg is maakte ik me toch een beetje druk erom
    Pfffff ik heb vroeger ook heel veel meegemaakt en dat komt nu dus weer een beetje naar boven... Wat moet ik hier nu mee???
    Ben er verdrietig en boos om.... misschien is er wel niks aan de hand hoor, maar ja het hem vragen vind ik ook zo wat... stel je voor dat hij me helemaal raar aan staat te kijken en boos wordt...
    Ik heb ook tegen mijn schoonmoeder gezegd ( en tegen mijn vriend zijn broer) dat als ze het zien dat ze dat moeten zeggen...
    Mijn vriend zegt dat het hem niet zo opvalt als we er zijn
    Maar mij eerlijk gezegd ook nog niet echt...
    Het gebeurt dus denken wij meer als we er niet bij zijn...
    Pfffff nogmaals ik zit hier best mee..

2. Niet meer actief

Poeh tjonge, dat is niet niks nee! Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Is ook echt een dilemma, aan de ene kant wil je natuurlijk niet zomaar jan en allemaan beschuldigen en verdenken, maar aan de andere kant ben je huiverig voor wat er zou kunnen gebeuren.
    Als ik jou was zou ik gewoon die man op een aardige manier zeggen dat je liever niet hebt dat hij je kindje op haar mond kust, dat echt alleen jij en haar vader dat doen. Je kan er eventueel bijzeggen dat je dochter zich ongemakkelijk voelt daarbij en jij ook. Hij is een volwassen man, dus hij zal dat toch kunnen begrijpen?
    Ik zou het ook niet prettig vinden als iemand die niet directe familie is mn zoontje op zijn mond kustte.

3. Niet meer actief

wat een moeilijke situatie zeg meid. Ik zou ook zo 1 2 3 niet weten wat ik met zoiets aan moet. Misschien hoe moeilijk het ook is met die buurman praten dat je bepaalde dingen liever niet hebt dat hij dat doet.

4. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    hoi ooievaar,

ik zou het denk ik ook zeggen. ik denk dat als je achterdochtig bent naar hem dat hij dat ook wel voelt en misschien of waarschijnlijk maak je je zorgen om niks.
    hoe komt je schoonmoeder trouwens bij dat idee dat hij soms ver gaat?
    eigenlijk zou je dat eerst moeten vragen.
    bij ons in de familie is het nl heel gewoon dat iedereen elkaar op de mond een zoen geeft. misschien is dat bij hem in de omgeving ook zo?

heel veel succes ermee en hoop voor je dat het gewoon leuke aandacht is zonder bijbedoelingen.
    en als je het niet vertrouwt probeer er dan zo snel mogelijk hulp voor te halen, voor jou en je omgeving is het vervelend maar voor je kindje nog veel meer en als het zo is, misschien zou de buurman dan ook wel geholpen willen worden.

succes femke

5. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    En hem al helemaal niet alleen met haar laten! Sorry hoor maar mijn haren gaan overeind staan van dit verhaal. Waarom moet hij alleen met haar gaan wandelen?? De eerste de beste die mijn kinderen op de mond durft te zoenen die is letterlijk de mijne! Sorry voor mijn heftige reactie maar ik ben ook niet vrij van een verleden zeg maar.

Zou iig eerst een goed gesprek met hem hebben en hem zeggen wat je op je hart hebt, en niet bang zijn voor beschuldigingen je hebt de politie er niet bijgehaald hij zal heus wel begrijpen dat je je zorgen maakt. Is toch normaal als een "vreemde"man zo veel aandacht voor je dochter heeft? De buurman kan nog zo'n goede vriend zijn maar als oom's opa's vaders en andere dichte familie vaak al niet van een kind af kunnen blijven wat houdt zo'n buurman dan tegen? Hou het goed in de gaten meid, je kunt als er iets gebeurd dit nooit meer terugdraaien en de schade is groot geloof me. Je weet er zelf ook alles van denk ik.

Succes meid!

6. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Kan me helemaal voorstellen dat je je zorgen gaat maken. Je kind is het belangrijkste en mag niets overkomen natuurlijk. Luister naar je gevoel en als jij je er niet prettig bij voelt dan ben jij ook degene die de grens mag stellen. Ik vind dat helemaal niet raar.

Beter dat je nu die grens stelt en dat het misschien overbezorgdheid is dan andersom lijkt mij.

Sterkte ermee ;)

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Als hij al 35 met haar bevriend is, heb jij hem toch ook meegemaakt toen je klein was neem ik aan? Misschien moet je eens nadenken hoe hij toen met jou omging? Als dat ook zo ging kun je daar misschien wat van afleiden?

8. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik ben het helemaal met Ayla eens!
    Ik vind het ook maar raar dat hij alleen met je dochtertje wil lopen en ook dat hij haar zoent op haar mond.
    Ik had dat dus echt niet toegelaten en zeker ook niet alleen met hem,ik krijg een beetje een naar gevoel met dit verhaal.

9. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Lin ik ken hem net 4 jaar
    Het is de buurman van mijn schoonmoeder...

Maar ik laat 'm ook niet meer alleen met haar en ik zal 'm toch maar aanspreken..

Ga vanavond ook maar een gesprek met mijn vriend aan...

10. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Goed zo, en heb ook een goed gesprek met je dochtertje. Hoe oud is ze eigenlijk? Heb je al een gesprek met haar gehad over gepast en ongepast gedrag ed?

11. Lizzy

Lizzy Bekend lid

5 jun 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    Brrr...
    Rillingen lopen over mijn rug bij je verhaal.
    Wellicht is er niets aan de hand, maar er gaan wel wat alarmbelletjes rinkelen he!
    Volg je instinct meid!

12. Dip

Dip Bekend lid

28 mrt 2006
    859
    0
    0
    kwaliteitsmedewerker
    Hé meis,

Da's een lastige situatie, maar in dit geval kun je denk ik geen risico nemen...

Ik zou een gesprek met de buurman aangaan (misschien met je schoonmoeder erbij?) waarbij je (als je dat wilt) desnoods je eigen verleden een beetje kunt aanstippen. Wil je dat niet, dan kun je hem zeggen dat de wereld vreemd is vandaag de dag en dat je bepaalde dingen niet wilt.

Probeer het niet op een aanvallende manier te doen; dan snapt hij je bezorgdheid gegarandeerd!

Sterkte!
    Sandra

13. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Dat vind ik ook.

14. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Ik heb weinig toe te voegen op wat de andere meiden zeggen, ik denk wel dat als je hem aanspreekt (wat ik zeker zou doen) kan hij 2 reacties geven: 1 hij wordt kwaad (wat ik persoonlijk verdacht vindt) en 2 hij begrijpt je gevoel en past zich aan.
    Met alles wat je tegenwoordig hoort kun je gewoon niemand meer vertrouwen, en als grote kindervriend zoals hij dan misschien is moet hij dat zeer zeker begrijpen.
    Meid, neem maatregels voordat het dadelijk te laat is, je zult je anders altijd schuldig blijven voelen om het feit dat je niet eerder hebt ingegrepen (mocht er iets achter zitten).
    Ik wens je heel veel sterkte met de situatie, want ik begrijp dat het ook niet makkelijk is hierover te praten terwijl de man echt geen nare bedoelingen heeft gehad misschien.
    Succes!!!!

Liefs Angela.

15. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Mijn schoonmoeder die sprak mij dus aan over deze situatie
    Zij vindt dus dat hij te ver gaat
    Van zijn vork of lepen laten eten en dus ook op haar mond een kusje geven. Hoe langer ik er over na ga denken hoe meer ik nu naar hem toe wil om er met hem over te praten
    Maar ja dat doen we maar niet

Wel is het zo dat die buurman niet helemaal goed is.
    Wil niet zeggen dat hij debiel is, maar er zit toch misschien een klein draadje bij hem los. Je merkt het niet zo erg aan hem.
    Maar toch is het zo..

Ook zegt mijn schoonmoeder dat hij er misschien helemaal niks mee bedoelt, maar ja mocht hij verder gaan met mijn dochter dan denkt hij dat misschien ook wel... dat hij er niks mee bedoelt....
    brrrrrrrrrrr ik ga echt met hem praten als ik hem zie...

16. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    brr :( begint steeds enger te klinken meid! Heb je je dochter ook gesproken hierover? Zeker als hij niet helemaal 100 is, dan is het gevaarlijk, precies zoals je zeg zo iemand heeft niet eens door dat ie iets verkeerds doet.

17. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ja dat zou ik zeker doen,ik vind het echt niet normaal.
    Zegt je dochtertje nooit wat over hem tegen jou.

18. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ayla, mijn dochter is pas 20 maanden dus die snapt dat allemaal niet
    Die denkt natuurlijk dat het allemaal wel goed is

Ik heb het er zelf behoorlijk moeilijk mee
    En voel me nu al schuldig... terwijl er waarschijnlijk niet meer als een kusje gebeurt is. Vind ik al erg genoeg eigenlijk!

19. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Ga gewoon rustig met hem praten, maar zorg wel dat je niet alleen bent, je weet gewoon niet hoe hij reageren zal omdat je zelf al zegt dat hij niet helemaal 100% is.
    Je hoeft je nu nog niet schuldig te voelen meid, je weet het nu en nu kun je er ook pas iets aan gaan doen.
    Nogmaals succes en houdt ons op de hoogte.

Liefs Angela.

20. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Oh 20 maanden ja daar heb je nog geen zedelijkheidsgesprekje mee nee :) Mijn oudste zoon heb ik af en toe wel een gesprekje mee over dit soort dingen, dan wel op zijn niveau maar toch wil het allemaal goed tot hem door laten dringen. Hij is 4.5.

Voel je niet schuldig Ooievaar, je doet het beste wat je kunt en meer kun je niet doen! Als je nu ingrijpt ben je goed bezig, ze is klein en van een kusje op de mond zal ze geen trauma oplopen ;) Zorg gewoon dat hij weet waar de grenzen liggen, nu moet jij ze nog voor haar uitzetten en als ze groter is leert ze het zelf te doen. Je doet het goed zo!! Echt waar! Dikke kus!!

Deel Deze Pagina