Ik heb bij m’n tweede ook heel veel last gehad van harde buiken, die in rust gelukkig wel afnamen. Al vanaf een week of 18 volgens mij. Ik ben toen eerst ipv 8 uur 6 uur gaan werken. In eerste instantie hielp dat goed. Ergens rond de 24 weken ben ik toen halve dagen gaan werken omdat ik weer last kreeg van harde buiken. Als ik een dag thuis was had ik nergens last van, maar zo gauw ik weer ging werken begon het weer. Met 4 uurtjes per dag ging het gelukkig wel goed. Bij mij was het echt een teken van rustiger aan moeten doen. Vanaf week 38 had ik ook in rust meer harde buiken, maar dit deed verder niets. Ik ben uiteindelijk met 40.2 bevallen.
Hier helaas ook heel veel last van constante harde buiken eigenlijk. Ok vanaf een week of 23 al. Gynaecoloog zei dat zolang de harde buiken niet pijnlijk zijn en geen ritme gaan aanhouden het geen probleem is. Ja het is een ongemakkelijk gevoel zei de gynaecoloog, maar ik mag gewoon door met werken. De ene persoon is er nu eenmaal gevoeliger voor als de ander. Maar pijnlijk mogen ze niet zijn!