Hi allemaal, Ik ben 23 weken zwanger en heb een darmziekte die ineens actief is geworden sinds paar dagen. Gister heel de dag enorm veel harde buiken gehad, dus ziekenhuis maar gebeld. Moest erheen en heb er een paar uur gelegen. Baarmoedermond is 3,2 cm. Harde buiken werden stuk minder bij rust. Baby beweegt heel goed, vruchtwater was goed en de baarmoedermond zat nog potdicht. Ik ben me rot geschrokken van die 3,2 cm. Lees overal dat het 4-5 cm moet zijn. In het ziekenhuis gingen ze er goed mee om, zeiden dat het nog goed zit, geen aanwijzingen voor binnen paar weken vroeggeboorte. Mijn darmen zijn zo geprikkeld dat mijn baarmoeder harde buiken heeft. Kan iemand me geruststellen dat 3,2 cm nog te doen is en ik niet binnen 4 weken ofzo ga bevallen? Moet maandag weer terug, heb absolute rust nu. Maar ben zo ontzettend bang geworden voor een vroeggeboorte. Alvast bedankt allemaal
Het is goed dat ze je in de gaten houden, vraag of ze dat ook willen blijven doen. Onder de 3cm zullen ze waarschijnlijk maatregelen treffen, maar hij kan ook weer langer worden. (Bij mij was hij een keer op dinsdag 3,5cm en op woensdag 4 cm) Hou je rust en zorg dat je regelmatig controle hebt. Een cerclage is een volgende stap, maar dat is een operatieve ingreep die je liever niet doet als het niet nodig is. Succes en ik duim voor je mee.