Hallo verloskundigen, Even een vraag; ik gebruikte altijd vitamine b complex forte: dat is van alle vitamine B 100 mg, behalve van vitamine B6. Ik deed dit vanwege mastopathie klachten wat goed hielp. ben ermee gestopt vanwege mijn zwangerschap (omdat dat beter leek). Slik nu multivitamine van het kruidvat. (voor zwangeren) Maar daar zit stukke minder in. Ik slik tevens foliumzuur 5 mg vanwege medicijngebruik (fenobarbital). Mag ik de b-complex toch slikken en mag ik daar nog een multivitamine voor zwangere naast slikken? Ik kan natuurlijk ook wat lager gaan zitten. Maar nu is het verschil van bijvoorbeeld B1 1.20 mg t.o.v. 100 mg. De pijn in mijn borsten begint weer toe te nemen; en dan bedoel ik niet de pijn van de ontwikkeling, maar van die gemene steken. Alvast mijn dank. L
Hoi Jes4, ik denk dat je dit het beste even met je HA kunt overleggen. Ik zou zeggen, slik die vit B pillen er niet naast, zo'n preparaat voor zwangere vrouwen is precies afgepast voor wat betreft bv vit A en B en foliumzuur. Maar je kunt dus even overleggen met je HA. Groetjes Brigitte
Heb even met de apotheker overlegd; zij hebben het uitgezocht. Maar eigenlijk is er te weinig onderzoek naar gedaan om er iets zinnigs over te zeggen en daarmee wordt het afgeraden. Dus ik hou het op gravitamon. Bedankt voor je antwoord.