Ik zou graag mee willen doen aan "moeders voor moeders". Alleen worden de kannen bij ons niet opgehaald en dat vind ik erg vervelend. Ik heb geen zin naast mijn kinderen,werk en zwangerschap ook nig te zorgen voor een paar flessen urine. Weet iemand toevallig waar ik de ophaal punten kan opzoeken? Mocht het toch in de buurt zijn wil ik er wel over na gaan denken maar ik baal er enorm van.
Bij ons in een klein dorpje wordt het al op twee punten opgehaald, beide minder dan drie minuten fietsen, eb wat ik van anderen hoor is het altijd heel dichtbij, ik deed het gewoon op weg naar de supermarkt of zo, kost het je ook geen extra tijd. Ik heb toen ook geprobeerd het op te zoeken waar die punten zijn, maar niks gevonden. Je kunt ast wel bellen of zo?
Bij mij werden de flessen ook niet opgehaald, maar het wegbrengpunt bleek vlak naast mijn supermarkt te zijn dus dat vond ik geen probleem. Ik combineerde de tripjes gewoon. Aangezien wij geen auto hebben deed ik de flessen in mijn fietstas en dat paste precies. Alleen de kratten zelf konden er niet in maar die hoef je ook niet per se om te ruilen. Ik pakte daar gewoon een krat met lege flessen en deed mijn volle erin. Nooit een probleem geweest.
Bij ons was t ophaalpunt in het dorp 5 km verderop. Ik heb geen rijbewijs dus ik vond dat wel heel vervelend
Balen is dat hé! Misschien is het een idee om MvM te bellen zij hebben overzicht van ophaalpunten. Helaas moest ik het hier ook zelf wegbrengen. Toen nog geen probleem want was zwanger van de eerste. Maar mocht ik weer zwanger zijn dan weet ik niet of ik mee zou doen omdat ik het zelf moet wegbrengen en dat kan alleen met de auto.
Zou inderdaad even bellen. Bij mijn eerste was het 10km verderop maar naast de sportschool waar ik toch elke week heen ging. Nu bij de 2e was het naast het gebouw van de huisarts, 2 minuten fietsen.
Ik zat met hetzelfde probleem, het dichts bijzijnde punt was 17 km verder op. Ik zou idd gewoon even bellen.
Bij ons stond er een kist op parkeerplaats van bejaardenhuis waar je de kratten in kon zetten. Mijn man heeft 1 keer per week met auto in avond deze weggebracht (en nieuwe gehaald). Was niet ver overigens.
Ik ga vrijdag eens bellen als ik terug ben van cp. 1jaar geleden kwamen ze de flessen ook niet halen dus denk dat dit nog niet veranderd is. Wat ik wel heel raar vond is dat de chauffeur wel de flessen ophaalde in een dorpje verder op (5min). Ik ga geen kilometers maken om de flessen te brengen,daar heb ik helaas geen tijd voor met mijn baan,kinderen en een zwangerschap.
Hier is het gelukkig vlakbij, bij het gebouw van het consultatiebureau. Ik vind het alleen wel jammer dat de kist heel erg op het zicht staat, en bijna alle vrouwen op het dorp weten natuurlijk wel waarom die kist daar staat.... Dat maakt het vind ik lastig om vroeg in je zwangerschap al urine in te gaan leveren! Ik ben van plan om het 's avonds te gaan doen, dan hoop ik dat het niemand opvalt