Harde buiken/ bandenpijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rjdn12, 19 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Hoi allemaal,

Ik maak me een beetje zorgen.

Ik heb nu sinds anderhalve week harde buiken. Vooral savonds als ik in bed lig voel ik ze.
    Gister ben ik op controle geweest bij de vlk en zij vond het niet goed dat ik er nu al last van heb. ik heb meteen urine ingeleverd maar daar kwam niks uit. Het is nu op kweek gezet en woensdag krijg ik de uitslag. Als het geen blaasonsteking is moet ik het rustiger aan gaan doen en ik moest bellen als er regelmaat in kwam.
    Vandaag heb ik de al de hele dag zeurende menstruatiepijn die steeds erger wordt en dan weer minder. het trekt ook naar mijn rug toe.
    Zal dit gewoon bandenpijn zijn? Vanochtend heb ik duidelijk nogeen harde buik gehad, maar verder dus alleen die zeurende menstruatiepijn.

Wat vinden jullie hiervan?

2. Joylinn

Joylinn Actief lid

21 feb 2011
    466
    0
    0
    Intern Accountmanager
    Utrecht
    ik had ook al vroeg harde buiken en dat betekende bij mij ook dat ik rustiger aan moest doen. ik had helaas ook bloedverlies maar dat is nu redelijk onder controle.
    die menstruatiepijn moet je wel even in de gaten houden. kan natuurlijk idd bandenpijn zijn, dit omschrijft iedereen altijd anders. als dat aanhoudt zou ik de vk even bellen met die informatie.

succes!

3. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik kan je enkel het advies geven: VK BELLEN!!!

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Het blijft altijd een beetje een lastig punt. Je kunt er last van hebben, maar meer dan rust nemen kun je niet doen. Ik had er ook al vrij vroeg last van. Nu weer wat minder de laatste 2 weken, maar de afgelopen 2 dagen opeens weer. Ook weer wat druk geweest, dus dat speelt ook mee.

Ik zou gewoon goed met de VK blijven overleggen. In principe is menstruatiepijn geen teken van een vroeggeboorte, maar dan zou het echt als weeën moeten komen en gaan. Daar moet je dus goed op letten! Harde buiken moet je ook niet te vaak hebben. Ik heb het nu soms 1 keer per dag, maar niet vaker. Ik geloof dat je op deze termijn (rond 20 weken) ook niet veel meer harde buiken mag hebben, maar ook als je er meer hebt is het enige wat ze kunnen zeggen: rust!

Als je er echt meer last van krijgt en zere harde buiken krijgt die vaker op een dag komen, moet je zéker aan de bel trekken! Het kan zijn dat je meer rust moet nemen, of echt plat moet... Hou het in de gaten en blijf communiceren met je VK!

5. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb gitsermiddag de vlk gebeld en zij denkt echt aan een blaasontsteking. Als het vandaag erger zou worden moest ik naar de huisartsenpost gaan voor een kuurtje. Ik hoop zo dat het een blaasonsteking is. Al moet ik zeggen dat mijn buikpijn nu stukken minder is, ik heb het gister ook heel rustig aan gedaan.

6. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Ik heb er ook zo nu en dan last van. Al hoewel ik het heel rustig aan doe ivm eerdere complicaties, heb ik toch soms harde buiken.

Wat bij mij meestal helpt, is een warme douche, kruik, warm kopje kamille thee en veeeeel liggen.

7. Yelice

Yelice Niet meer actief

Ik heb er ook geregeld last van en kreeg medicijnen voorgeschreven ( geloof magnesium)
    ook werd er gelijk gekeken of de baarmoedermond niet was verkort maar dit bleek in orde te zijn.
    IK kreeg ook het advies rustig aan doen en veel rusten.
    meer kan je eigenlijk niet doen vrees ik.

Deel Deze Pagina