Ervaringen emesafene

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door DaisyF, 18 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DaisyF

DaisyF Lid

18 okt 2011
    14
    0
    0
    Kassa medewerkster
    Gemert
    Hoi Dames,
    ik heb vandaag medicijnen voorgeschreven gekregen emesafene.
    Zijn er mensen die ervaring hebben met dit medicijn?
    Ik heb de hele dag door honger alleen ik kan niks eten want ik als ik al aan eten denk moet ik kokhalzen. Gelukkig niet meer overgeven, maar alleen kokhalzen.. Zoo vervelend, ik hoop dat dit medicijn aanslaat.. Was benieuwd naar ervaringen van andere dames.

Liefs Daisy

2. Leliana

Leliana Niet meer actief

Ik had precies hetzelfde als jou!
    Ik kreeg uiteindelijk ook emesafene! De misselijkheid ging niet echt weg maar de scherpe randjes gingen er wel wat af! Dus kon ik weer wat eten...

Hopelijk slaat het een beetje aan! Je zo beroerd voelen is echt niet leuk.. :(

3. Minnie78

Minnie78 Actief lid

16 jan 2011
    254
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik heb wel veel overgegeven. Van de 9e tot de 15e week. Daarna aan de Emesafene gegaan en binnen twee weken was het over!
    Bij een eventuele volgende zwangerschap begin ik er eerder mee!

4. sharmila

sharmila Bekend lid

27 jan 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Ik gebruik het. Vind nou niet dat het heel veel helpt. Blijf misselijk en geef nog steeds over. Alleen het overgeven is nu wel minder, dus wat dat betreft helpt het iets. Hoop dat het voor jou wel genoeg doet. Sterkte

5. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik heb ook emesafene gebruikt. Ik was echt ziek steeds overgeven, kon niks eten en ik ben niet bepaalt dik dus kon dat er niet bij hebben.

Ik zette de wekker op half 6 en nam 'm dan in (sochtends)
    Als ik 'm later in nam dan hielp het niet.

6. happymama

happymama Niet meer actief

heb ze ook nu nog en ze werken perfect bij mij

7. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Toen ik zwanger was van I. heb ik de volle 9 maanden emesafene geslikt. De misselijkheid ging zeker niet over, maar het werd iets beter te handelen. Nu heb ik direct de dokter gebeld toen ik wist dat ik zwanger was, weer aan de emesafene. En nu helpt het beter! Denk dat ik minder misselijk ben van mezelf nu, binnenkort maar proberen af te bouwen.
    Het is geen wondermiddel, maar alle beetjes helpen als je zo beroerd bent. Sterkte!

8. mette

mette Actief lid

18 aug 2010
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Emesafene werkte bij mij voor geen meter. Na bezoek gynaecoloog en ziekenhuisopname ben ik aan de Primperan gegaan.Dat hielp een klein beetje....

9. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    bij mij hielp emesafene ook totaal niet, kreeg daarna primperan wat helaas ook niet help. denk dat het ook een beetje afhangt van hoe erg je misselijkheid is. ik had last van hyperemnesis. denk dat dan sowieso weinig medicatie helpt.

10. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik heb het twee weken gebruikt en bij mij hielp het wel redelijk. Ik hoefde voor die tijd ook niet over te geven, maar zat de hele dag te kokhalzen en had nergens trek in. Ik moest er 's avonds voor het slapen en 's ochtends vroeg een tabletje innemen.

11. Minnie78

Minnie78 Actief lid

16 jan 2011
    254
    0
    0
    Noord Brabant
    Pinkel: ik denk niet dat het er aan ligt hoe erg je misselijkheid is, maar hoe je lichaam het medicijn opneemt. Ik hield werkelijk niets binnen en als de emesafene niet aan zou slaan moest ik ook naar het ziekenhuis voor een opname. Gelukkig werkte het bij mij wel. Volgens mijn huisarts werkt het bij zo'n 50% van de vrouwen.

12. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Bij mij hielpen ze super tegen de misselijkheid, maar ik werd er ongelooflijk duf van! Hield m'n ogen niet open, dus lag alsnog de hele dag op de bank... Ben er dus mee gestopt en heb nu Primperan (of zoiets). Werkt ook goed.

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bij mij hielp het wel om het overgeven zelf te verminderen, maar het gigantische misselijke gevoel bleef. En ik werd best slaperig van dat spul.

14. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Tijdens al mijn zwangerschappen ben ik behoorlijk misselijk geweest en emesefene geprobeerd hielp niks.
    Laatste zwangerschap primperan hielp iets beter, maar nog niet dat ik kon zeggen het is over.

15. Janna

Janna Fanatiek lid

Hier hetzelfde als surf en foxter. Het hielp iets de scherpe randjes van de misselijkheid af te halen, maar ik werd er vreselijk moe van. Door die moeheid, gecombineerd met de misselijkheid die nog overbleef, voelde ik me beroerder dan zonder emesafene. Kortom: ik vond het middel erger dan de kwaal en ben na een kleine week weer gestopt.

16. DaisyF

DaisyF Lid

18 okt 2011
    14
    0
    0
    Kassa medewerkster
    Gemert
    Bedankt voor de reacties! Ik ben er gister mee begonnen, merk nog niet zo heel veel verschil, maar wie weet, het enige wat ik merk is dat ik zooo moe ben!!! mja ik moet weer even goed gaan eten want ik heb niet veel bij te zetten en was echt te veel afgevallen...Hopelijk kan ik snel fatsoenlijk wat eten!
    Bedankt voor alle reacties!

17. Snowy09

Snowy09 Actief lid

13 aug 2011
    466
    0
    0
    Onder Rotterdam
    Hier ook sinds vandaag zo misselijk! Als ik wil eten en het ruik. begin ik al te kokhalzen

18. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Ik gebruik het ook sinds afgelopen dinsdag. Voorschrift is 2 zetpillen per dag, ik gebruik er nu 1tje per dag. Weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Ik ben nog steeds zo super misselijk, ipv 6 tot 8 keer overgeven, geef ik nu 2 keer per dag over. En ik voel me zo suf als een konijn.... Mag er ook geen auto mee rijden, maar geloof ook niet dat ik dat kan.

Ik ben er nog niet uit wat het beste is.

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik kreeg het ook toen ik zwanger was, maar deed niet super veel. Later hoorde ik wel dat emesafene beter werkt als je goed gehydrateerd bent en genoeg drinkt... (tja dat ging me dus nooit lukken :) ) Daarom werkt het vaak ook iets beter bij minder ernstige misselijkheid.
    Wat de werking van emesafene ook ten goede komt is als je er een spiegel van opbouwt (geldt trouwens ook voor primperan). Dat betekent dat je een bepaalde hoeveelheid in je systeem hebt. Je moet de pillen daarvoor echt regelmatig nemen en niet alleen als je misselijk bent (dan ben je eigenlijk te laat met het nemen namelijk).

Overigens wordt emesafene al tientallen jaren gebruikt en blijkt het veilig voor zwangere vrouwen. Het is in nederland ook het enige medicijn dat echt geent is op zwangerschapsmisselijkheid.

20. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb het ook gehad en ben het Rosao eens dat je er een spiegel van in je bloed moet hebben. Pas toen ik het, na twee ziekenhuisopnames, consequent 3 keer per dag ging nemen, ging ik me ook echt beter voelen. Ik heb het tot 25 weken 3x daags genomen, daarna langzaam afgebouwd en op het eind van de zwangerschap heb ik weer een keer per dag een zetpil gepakt.

Geef het vooral de tijd en het is inderdaad echt veilig!

Deel Deze Pagina