Hallo dames, Sinds gisteravond heb ik continu harde buiken. Ze zijn niet heel pijnlijk maar het begint wel echt vervelend te worden. Zou dit het begin kunnen zijn? Bij ons zoontje ben ik ingeleid dus weet niet hoe het is om natuurlijk te bevallen. En is er aanleiding om te bellen naar de verloskundige?
Kan wat voorwerk zijn. Kan ook over gaan in echte weeën, maar zolang het enkel harde buiken zijn, zou ik er niet vanuit gaan.
Neem een warme douche of een kruik op je buik.. Zolang het niet regelmatig is en blijft als je ook doucht of warmte er op hebt.. dan zijn het toch echt harde buiken/voorwerk.
Niets over te zeggen helaas.. Ik heb wekenlang met harde buiken gelopen. Vooral id nacht.. soms ook behoorlijk regelmatig en best pijnlijk. Mijn verloskundige zei: Als je een uur lang harde buiken hebt, met regelmaat, moet je even bellen. Over het algemeen zeggen ze dat harde buiken die niet pijnlijk zijn, ook niet voor ontsluiting zorgen. (Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk)
Bedankt voor de reacties. Morgen even bespreken met de verloskundige. Sinds vanmiddag verlies ik telkens vocht, geen urine of afscheiding. En sinds een uur heb ik last van een soort darmkrampen. Het vervelende is dat ik niet weet hoe natuurlijke weeën voelen ivm dat mijn vorige bevalling ingeleid was en ik gelijk weeenstorm had. Morgenochtend heb ik toch al een afspraak bij de verloskundige dus kan ik gelijk even over alles informeren.
Ik zou ook niet weten hoe beginnende weeen voelen, aangezien ik ook meteen in een weeenstorm terecht kwam beide keren. Maar echte weeen herken je denk ik wel. Maar als je steeds vocht verliest en echt zeker weet dat t geen urine of afscheiding is, zouden die krampen wel het begin kunnen zijn natuurlijk. Spannend!