Hoi hoi.. Las net hier van iemand die haar vit.b12 te laag had, en ws daardoor 2x een mk heeft gehad. Ik heb ook 2x een mk gehad en heb op internet wat over vit.b 12 opgezocht. Nou heb ik ook regelmatig een doof, tintelend gevoel in mn armen snachts. Dit is een van de symptomen van tekort aan vit.b12. Is het aan te raden om me hier op te laten testen? Hoe gaat zoiets in zijn werk? moet ik daarvoor naar de huisarts? of naar het zkh? of kan ik dit aangeven bij de nacontrole? Ik heb wel vit.b 12 tabletjes, kan ik die samen met de zwangerschapsvitamientjes van puur mama slikken? of is dat dan teveel? en kan foliumzuur wel samen met vit b12? ik heb in 2008 een zoontje gekregen zou het tijdens die zwangerschap ook al getest kunnen zijn? toen moest er ook bloed afgenomen worden.. Alvast bedankt voor het antwoord..
HOihoi, Op vit B12 word niet getest bij het bloedonderzoek. Het beste is om een afspraak bij je huisarts te maken, je klachten en verdenkingen te bespreken en hij/zij kan je dan een labformulier geven om je bloed te laten onderzoeken. Ik zou eerst het onderzoek afwachten voor dat je de extra vitamienen gaat innemen Imke