Ik ben aan het rommelen in huis en had last van harde buiken, ben dus gaan liggen en lig law en order te kijken en nu is meneertje ontzettend druk in m'n buik. En het lijkt wel of de harde buiken weer beginnen, kan dat dat het door de baby ook word aangewakkerd? En is het normaal dat je hem echt vaak voelt rond deze termijn? Hij is namelijk heel erg actief, ik herken het niet van de vorige zwangerschap.
Hey! Hier ook veel harde buiken bij erg weinig inspanning.Ook mijn beebje is erg druk in de buik, heb dan niet een echte harde buik, maar hij trekt wel even strak. Hand op buik of kruikje doet hier de baby vaak rustig worden en dat gevoel weer zakken. Gister bij gyn voor controle geweest, haar advies, rust met de harde buiken en idd zo doorgaan. Beeb was ook op echo zeer beweeglijk!
Ik heb ook harde buiken na traplopen en activiteit zoals fietsen veel lopen etc. Ik voel mijn baby nog niet echt. Heel af en toe maar dan moet ik mij heel goed concentreren. Het is mijn tweede zwangerschap. Word hier wat onzeker van
Harde buiken kunnen inderdaad aangewakkerd worden door een drukke baby. Hier ook al last vanaf 20 weken. Hier met 24 weken in het ziekenhuis gelegen, omdat de harde buiken pijnlijker werden en om de 2 minuten kwamen. Gelukkig was er niks aan de hand en men houdt het nu op een combinatie van: slank lijf, strakke buikspieren, druk kindje en gevoelige baarmoeder. Al deze dingen kunnen het dus 'aanwakkeren'. Ook als je moe bent, kunnen ze vaker optreden. Lekker rustig aan doen, warme kruik of lekker even in bad helpt vaak wel! En wat betreft de baby voelen; dat is heel verschillend. Ik voelde hem vanaf 18 weken bijna de hele dag EN nacht door.... Nu nog steeds
Ja, ik voel m echt extreem vaak in vergelijking met de vorige zwangerschap. Toen voelde ik m'n zoontje savonds een uurtje en sochtends net voor het wakker worden en dat was het dan. Deze blijft bezig! Maar fijn dat de harde buiken daar ook door kunnen komen.