Harde buiken bij 26 weken zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mila88, 4 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila88

Mila88 Lid

7 okt 2015
    51
    7
    8
    Ik ben nu 26 weken zwanger en heb sinds een week erg veel last van harde buiken. Een aantal weken terug ook regelmatig harde buiken gehad. Op advies van de verloskundige neem ik nu een week rust en probeer ik me zo weinig mogelijk in te spannen. Ik ben dus ook ziek gemeld op mijn werk voor deze week.
    Thuis zitten vind ik moeilijk, ik ben niet echt 'ziek' en het is aftasten wat ik dan wel en niet kan doen. Ik voel me schuldig tegenover mijn werkgever wanneer ik wel even de deur uit ga.
    Ik zit nu vooruit te denken hoe ik het de komende tijd moet gaan doen, wel/niet werken? Volgende week gewoon weer volledig aan de slag? Opbouwen? Halve dagen? Hoe doen/deden jullie dit? Iemand tips?

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.085
    12.044
    113
    Ik zou vragen aan je verloskundige of ze wil controleren of de harde buiken impact hebben op de lengte van de baarmoederhals.

3. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    Ik heb ook deze zwangerschap weer harde buiken zelfs al vanaf week 14 en bij mij helpt rust geen zak en doen ze verder ook niks. Dus ik werk ook gewoon.
    Vorige zwangerschap ook vanaf 24 weken gehad en was hetzelfde rust of geen rust ze waren er toch wel. En uiteindelijk door gewerkt tot 36 weken.
    Dus gewoon ook even kijken waar reageert het op en dit ook met je vk bespreken. Je kan evt nog vragen voor een baarmoederhalsopmeting. En nog urineweginfectie uitsluiten als je dit nog niet hebt gedaan die kan ook harde buiken veroorzaken.
    Als blijkt dat het hetzelfde blijft zou ik lekker gewoon doen wat je prettig vind eerlijk gezegd en natuurlijk in overleg met de vk. Bij mij is en was de conclusie dat ik gewoon een baarmoeder heb die snel reageert en eerste was een druk kind en deze ook weer.

Deel Deze Pagina