Dag allemaal, Ik ben ruim 35 weken zwanger en al een week verkouden en moe. Vandaag maar thuis gebleven van het werk en morgen (gelukkig) de laatste werkdag voor verlof. Nu merk ik dat ik sinds gister last heb van harde buiken. Niet veel en zeker ook niet met een patroon, maar wilde wel graag checken of anderen dat herkennen. En, wat het kan betekenen (te druk geweest? indalen? komt kindje eerder?). Hoor graag jullie visies of ervaringen! Traveler
Nou ik heb ook heel veel harde buiken gehad in de week voor mijn verlof... moet zeggen dat nu ik 1,5 week verlof heb ik nog steeds wel harde buiken heb hoor!!! Dus is niet echt minder geworden... Ben best nog druk maar neem nu wel meer rust en het 'helpt' eigenlijk weinig.. Denk dat het er gewoon een beetje bij hoort!
ik heb het ook gehad begon er met 30 weken al mee maar zoals je zelf al zegt het kan zijn dat je te druk ben of je kindje kan aan het indalen is het heeft zoals mijn vk toen zei niets te maken met of je kindje eerder komt of niet. wat het ook nog kan zijn waar je wel op moet letten is dat je geen blaasontsteking heb, een blaasontsteking tijdens de zwangerschap kan zich uitten door harde buiken of/en pijn bij het plassen of/en licht bloedverlies bij het plassen (zoals een blaasontsteking als je niet zwanger bent) en nog een aantal kleine kwaaltjes, en wat mijn vk zei een blaasontsteking tijdens de zw is niet te vergelijken met een normale blaasontsteking dus als je die harde buiken blijft houden en je wil het toch zeker weten laat dan je urine even testen bij de HA of vraag zelf even aan je vk wat die ervan vind. liefs
men ik loop al sinds een 20-25 weken met harde buiken woden nu bij 33 weken wat geheler enzo nee hoor das per persoon verschillend zolang ze je geen pijn doen en super heel veel vaak komen niks aan t handje
ik heb het rond 35wk ook vaak gehad zat zelfs regelmaat is om de 10min en dat 4,5 uur lang heb toen de vk gebeld , deze vertelde me dat het heel normaal was en omdat ik een gezonde zwangerschap had , kindje ook prima in orde was ze niet zouden doen om het te stoppen met 35weken , maar dat zal misschien schelen per persoon en zwangerschap? maar als jij je zorgen maakt of het te gek voor woorden is gewoon bellen en vaak is het ook gewoon een teken dat je rustiger moet doen
Ik had vanaf 22 weken harde buiken en met 25 weken moest ik stoppen met werken omdat ik bijna constant een harde buik had. Maar toen ik thuis kwam te zitten gingen de harde buiken niet weg, ze werden wel minder lang maar zijn gebleven tot na de bevalling. Ik moet wel zeggen, hoemeer ik gedaan had op een dag hoemeer harde buiken ik had dus ik merkte het wel of ik druk was geweest ja of nee.
Ik heb ook veel harde buiken (gehad). Vanaf week 28 ongeveer. Zat al in de ziektewet ivm bekken instabiliteit. Inderdaad kan het blaasontsteking betekenen, maar ook dat je te veel gedaan hebt of gewoon een oefening van je lichaam. Warme kruik/hittepit kan helpen en bij mij helpt ook om rustig in en uit te ademen. Even bewust ontspannen. Zolang ze niet pijn doen en in een patroon komen dan is er niks aan de hand. Maar je kunt altijd even contact opnemen met de VK als je het niet vertrouwt of je gewoon even zekerheid wilt.