Laag liggende placenta die na 33 weken nog verder optrekt?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door williebb, 7 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. williebb

williebb Actief lid

22 mrt 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag in het ziekenhuis te horen gekregen dat mijn placenta niet voor mijn baarmoedermond ligt, maar wel zo dichtbij dat die kleine er bij een gewone bevalling net niet langs zou kunnen.
    Als dit over 2 weken nog zo is, wordt het een geplande keizersnede.

Maar ze gaf aan dat het zou kunnen dat m'n baarmoeder nog wat omhoog trekt waardoor de placenta er dan net genoeg bij vandaan zou liggen.
    Als dat zo is, mag ik gewoon via de verloskundige vaginaal bevallen.

Nog al een verschil dus.
    Nou ben ik benieuwd wie er ervaring heeft met een laagliggende placenta en of ie na 33 weken zwangerschap bij jou nog omhoog is geschoven.
    En zo ja, mocht jij toen ook gewoon via de verloskundige normaal bevallen?

2. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Jup, hier ervaring! Met 32 weken lag de placenta volledig voor de baarmoedermond en ook voor het gedeelte waar ze de keizersnede doen, dus dat zou inhouden dat ze door de placenta heen moesten snijden tijdens de keizersnede, een keizeizersnede stond bij mij om psychische redenen zowiezo al vast trouwens...
    Dus extra bloed ed was al geregeld, twee weken later weer controle.....
    En de placenta was keurig omhoog! Dus het kan nog wel hoor!

Liefs taart.

3. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Potverdikkie Taartje, dat geeft hoop! Ik heb met 20 weken gehoord dat ik met hetzelfde zit, maar het kan dus veranderen. Al ben ik niet persé vóór een vaginale bevalling ten opzichte van een keizersnede.

4. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Wel andere termijn maar misschien handig voor Pechvogol, mijn placenta lag ook te dicht bij de bm mond met de 20 weken echo. Heb met 28 weken weer een echo gehad en deze was ruim 2 cm hoger gaan liggen. Mag dus nu gewoon vaginaal bevallen.

5. boompje

boompje Actief lid

14 feb 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit in zelfde schuitje, met 20 weken echo te horen gekregen dat placenta achter ligt, te laag bij de uitgang. Met 30 weken nieuwe echo op te bepalen of hij is opgeschoven. Maak me geen zorgen, schuift hij niet op dan evt keizersnee, schuift hij wel op dan vaginaal(evt in ziekenhuis als het wat laag blijft liggen). Garanties heb je toch nooit : )
    Ben nu 22 weken dus ben benieuwd hoe het verder gaat maar verloskundige zei dat ze vaak nog opschuiven.

6. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Keizersnee zie ik sowieso niet tegenop. En bevallen moet ik ook int zkh. Narigheid bij mij is dat ik 2 weken geleden ben begonnen met bloeden en dat t nog steeds niet is gestopt. Dus in dat opzicht mag die placenta moven van mij :)

7. boompje

boompje Actief lid

14 feb 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja dat kan ik me goed voorstellen! bloeden is echt niet fijn en vast ook schrikken in het begin of misschien steeds. Niets aan. Ik hoop echt dat dat me bespaard blijft en hoop voor jou dat het bloeden snel stopt.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier bij de eerste was de placenta opgeschoven bij controle met 32 weken en bij de 2e is het bloeden de reden geweest voor wen scheur in de vliezen en daardoor is ze 10 weken te vroeg geboren.

9. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    met 20 weken lag ie vlak voor de uitgang. met 32 weken nog steeds, niets opgeschoven.

10. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Met twintig weken lag mijn placenta ook voor en laag, bij 33 weken net ver genoeg weg om gewoon te kunnen bevallen.
    Ben gewoon thuis bevallen in dit geval.

Deel Deze Pagina