Harde buiken bij overgewicht

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Debstertjuh, 28 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik vroeg me af of je harde buiken minder goed voelt als je overgewicht heb?!

Ik heb dus zelf overgewicht, maar kan er niet achterkomen of ik nou daadwerkelijk harde buiken heb... Heb af en toe wel een trekkerig gevoel en dan lijjkt me buik wat harder te voelen dan anders, maar of dit nou een harde buik is???

Ik kan me wel indenken dat het met overgewicht wat moeilijker te voelen is omdat de buik dan denk ik altijd wat zachter aanvoel als iemand zonder overgewicht?!

2. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

ik heb ook overgewicht maar voel de harde buiken weldegelijk erg duidelijk

3. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar is bij jou je buik dan echt keihard? Of hoe weet jij zeker dat het een harde buik is?

4. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

mijn buik wordt dan echt hard, kan het dan ook voelen met mijn handen.
    de verloskundige dit ook bevestigde aan de hand van mijn verhaal/beschrijving

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb ook overgewicht maar voel heel duidelijk harde buiken. Zowizo voel ik ze natuurlijk van binnen, in mn buik, maar mn buik is dan ook echt keihard ( aan de bovenkant, dus tussen borsten en navel, de onderkant is bij mij nog lekker zacht door mn eigen laagje spekjes. )

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Hier geen overgewicht, maar voel de harde buiken ook niet!
    Wel aan de buitenkant met m'n handen, maar verder merk/voel ik er niets van (naast een beetje kortademig als ik aan het lopen ben). Dus niet dat vervelende, trekkerige gevoel zoals de meesten.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Maar jou baarmoeder zit nog relatief laag. Als ik nu harde buiken krijg kan ik bijna niet rechtop gaan staan of plat in bed liggen. Maar bij mij zit de baarmoeder op top hoogte, direct onder mn borsten/ribben. Dat voelt een stuk vervelender als wanneer je baarmoeder vlak boven je navel zit! Bij 23 weken had ik nog amper harde buiken denk ik, als ik terugdenk.

Deel Deze Pagina