Hi meiden, Even een vraagje, wie herkent het volgende: Als ik lang zit en dan weer ga lopen doen de eerste stappen pijn rond mijn schaambeen, als ik verder doorloop heb ik er geen last meer van. Op de fiets doen mijn zitbotjes erg pijn. Is dit bekkeninstabiliteit? Wat kan ik er aan doen? Zijn er goede oefeningen ouzo?
Nee, geen BI. Eerder je bekkenbodem... Probeer niet te hard te 'knijpen' van onderen en als je last blijft houden, kersenpitkussen en een soort van broedkip worden Warmte ontspant je bekkenbodem. En als je daarna nog last hebt, op naar de bekkenfysio
Bedankt voor je reactie, ik had al zo'n vermoeden. Doe ik teveel mijn best op de bekkenbodem-oefeningen?
Ik heb precies hetzelfde en dit is bij mij BI. Ik heb ook prob,emen met bekkenbodem maar dat voelt totaal anders.,,
Heb hetzelfde. De kleine ligt al laag met het hoofdje en dat doet zeer. Heel vervelend en behoorlijk pijnlijk. Die eerste stappen zijn niet fijn.
Bekend probleem. Ik heb een ander zadel erop gezet. Een bredere en plattere (rokzadel geloof ik).. Ik had het gevoel alsof de heup/bekken botten al wat uit elkaar gingen staan. Op stoelen ging het na wat gewenning ook wel beter.
Ik heb er ook last van als ik te lang zit en dan wil opstaan. Dat doet dan zo'n zeer. Dat ik ff een paar sec moet wachten goed staan en dan gaan lopen. Hier ligt de kleine ook met het hoofdje naar beneden en dat is te voelen
Ik hoorde deze week van mn arts dat fietsen na de dertig weken eigenlijk geen goed idee is. Maar jullie fietsen dus nog allemaal?
Ik zal wel moeten fietsen, anders kom ik nergens meer en komt zoonlief ook niet op school. Ik kan heel slecht lopen en fietsen gaat nog wel.