Blauwe plekken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lovingmyboy, 5 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovingmyboy

    Lovingmyboy Bekend lid

    14 jan 2014
    982
    19
    18
    Hoi,

    Kan het zijn dat je tijdens je zwangerschap sneller blauwe plekken hebt en/of dat ze langzamer genezen? Heb een blauwe plek op mijn kuit die er al 4 weken zit en nog niet weg is?(wel minder) en de laatste keer bij bloedprikken kreeg ik er ook een blauwe plek van?

    Groetjes!
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Lovingmyboy,

    je kunt inderdaad sneller blauwe plekken hebben doordat je vaten meer volume te verduren krijgen waardoor ze meer onder spanning kunnen staan en eerder kunnen springen. De circulatie in je vaten kan door de zwangerschap trager zijn en dan wordt het bloed dat uit je vat (blauwe plek) is gelopen niet zo snel geabsorbeerd als normaal. Dus blijft zo'n mooie blauwe plek langer op zijn plaats helaas. Heb je nu tijdens de zwangerschap ineens heel vaak snel blauwe plekken, leg dat even voor aan je vk.

    Groetjes Brigitte
     
  3. Lovingmyboy

    Lovingmyboy Bekend lid

    14 jan 2014
    982
    19
    18
    #3 Lovingmyboy, 5 okt 2014
    Laatst bewerkt: 5 okt 2014
    Dank je voor je snel reactie! Ben namelijk hypochonder en maak me snel zorgen dat ik iets ernstigs heb! In dit geval gaan mijn gedachten meteen naar iets met mijn bloedstolling en zelfs leukemie :(

    Maar bij de laatste keer bloedprikken was mijn HB perfect en mijn bloeddruk 100/65 zou daar dan ook iets afwijkende in te zien moeten zijn?
    Wat wordt er verstaan onder snel veel blauwe plekken? Heb nu 1 grote en een stuk of 3 hele kleintjes :(
     
  4. Monique

    Monique Verloskundige

    6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

    in je hb en je bloeddruk is dit niet te zien. Als het met je stolling te maken hebt, zie je dat vooral dat het langer duurt voor een wondje dicht is. De blauwe plekken die je nu hebt, zijn echt niet teveel. Zit je been bijvoorbeeld helemaal onder de blauwe plekken, dan is het teveel. Maar 4 plekjes valt echt mee. Succes!

    Groetjes Monique
     

Deel Deze Pagina