Ik maak me een beetje zorgen, ik heb vandaag al een paar harde buiken gehad volgens mij terwijl ik haast nog niks gedaan heb vandaag. (heb vakantie, dus ben meer in de relax modus). Maar zojuist voelde mijn buik weer hard aan, deed geen pijn ofzo. Ik ben gaan douchen, maar hij trok niet meteen weg. Kan het dat een harde buik een paar minuten duurt? Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?
Harde buik kan even duren. Mijn gyn zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken, zolang ze niet heel pijnlijk worden en een tijdje regelmatig komen. Hij zei tegen mij ook dat het er vanaf die termijn een beetje bij hoort. Maar als je het niet vertrouwt, kun je altijd even bellen om je gerust te laten stellen.
hoi iedereen ik had paardagen terug een hardebuik die wel de heledag duurde. ik maakte me geen zorgen over. maar vind het vreemd want ben niet zwanger. mijn ongesteldheid is ook niet helemaal goed. want heb het weinig de laatse 2 maanden. heb af en toe wel krampen. ik heb in juli 3 keer de pil geslikt in de eerste week en toen 13 dagen niet meer in die tijd heb ik nog onveillig sex gehad. ik ben 2 keer in juli ongesteld geweest 14 tot 16 en toen weer 26 tot 29 en nou ben ik weer ongesteld en ook weer weinig. kan het zijn dat het mijn innestelingbloeding is omdat het zo weinig is. wil graag antwoord van jullie hebben. heb ook een opgeblazen gevoel als ik ligt of loopt, en ben alleen maar moe moe moe. het kan tch niet zijn dat ik toch zwanger bent groetjes
Dank je voor je antwoord. Ik kijk wel even hoe het morgen gaat en als ik het niet vertrouw, dan bel ik voor de zekerheid wel even. Het kunnen toch ook oefen weeen zijn heb ik ergens gelezen? Soms dan vind ik het zo eng, omdat er toch iets moois in je groeit en je niet alleen in je lichaam zit zeg maar...
Hier geef ik maar liever geen antwoord op @djingo Maar meid met deze termijn hoort het idd al een beetje erbij,het zijn oefenweeen en onschuldig zolang ze geen pijn doen!
Ik ben dus niet de enige die het een raar bericht van supernany vind . Cindybaby; jij herkent het dus ook wel? Ze doen idd geen pijn.
Ja ik heb ook regelmatig harde buiken nu,en herken hetvan mijn eerdere zwschappen Het voelt een beetje vervelend vind ik zelf,vooral als ik ook nog een volle blaas heb
Ik heb zelf ook enorm veel last gehad van harde buiken, reeds vroeg (vanaf 12 weken ofzo) in de zwangerschap, vanaf week 24 liep ik soms constant met een harde buik rond. Ik kan je 1 tip geven: magnesium supplement nemen! Heel gezond en blijkbaar hebben we hier heel vaak een tekort aan. Goed tegen de harde buiken en spierkrampen in de benen. Wat een verschil, amper nog last van een harde buik! Ik kan je zeggen dat ik er alvast ook niet gerust in was, maar nu toch weer enorm kan genieten van de laatste weken zwangerschap...
Ik heb ook veel last van harde buiken! In mijn vorige zwangerschap ook al. Ik ben er laatst voor bij de gynaecoloog geweest ivm het bloedverlies dat ik er ook bij had. De harde buiken waren volgens de gyn. ook wel een teken dat ik te veel deed en dat kon ook met het bloedverlies te maken hebben. Nu dus op advies halve dagen gaan werken, en buiten het werken om ook heel rustig aan het doen. Ik heb best lichamelijk zwaar werk (kinderopvang 2-4 jaar). Het heeft wel geholpen, heb er nu bijna geen last meer ban!
Ik heb ook veel last van harde buiken, zoveel dat ik me er nu wel zorgen om maak. Heb er al een tijdje last van, maar nu zelfs als ik gewoon lekker op mijn zij lig en me omdraai, dan is mijn buik meteen keihard en dat duurt ongeveer 5 minuten. Ik krijg ze ook als ik gewoon even loop, de was op hang, de vaatwasser inruim etc. Is dat wel normaal? Zo heel veel doe ik echt niet. Ik heb een beetje een lakse verloskundige, dus heb niet veel vertrouwen in haar.
Ik heb precies hetzelfde.. Bij de minste of geringste inspanning wordt die buik ontzettend hard. Ook als de kleine een (kleine) beweging maakt.. Voelt niet prettig, maar echt pijn doet het niet. Ik ben nu 38 weken zwanger en het schijnt bjj deze termijn te horen..
Hier ook veel harde buiken bij minste of geringste is ie knoerhard.. Een warm bad of douche helpt bij mij wel maar is een beetje lastig op het werk dus hier een kruik er tegen en zo min mogelijk lichamelijk zware dingen doen. Misschien was het handiger geweest als je je vraag niet bij zwangerschap-gezondheid had geplaatst en is het daarom een beetje vreemd om hier die vraag te vinden.. Succes in ieder geval.