Hoi meiden. Ik ben nu 5 weken zwanger. Dit is ons eerste kindje. Miskramen komen bij ons in de familie voor. Nu voel ik vandaag ineens niet zoveel. Ik was steeds extreem moe en dat heb ik nu niet. Wel nog steeds erg pijnlijke borsten. Ik merk aan mezelf dat ik me daardoor gelijk zorgen maak..... Zit het er nog wel, zal het wel een gezond kindje zijn? Enz. Herkennen mensen dit gevoel? Hopelijk kunnen jullie me een beetje gerust stellen...
Hey meid, heel herkenbaar dat gevoel!! Het hoeft echt niks te zeggen hoor!! Kan zo zijn dat je lichaam weer even gewend is aan deze waarde HCG (Zwangerschapshormoon die zorgt voor de kwaaltjes) en dat je je morgen weer op en top zwanger voelt!! Lastig he die eerste weken... Je zult zien dat je naarmate je zwangerschap vordert er steeds meer vertrouwen in kunt krijgen. Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap! Ik herken het gevoel Vooral bij de eerste 2 zwangerschappen had ik het heel erg. Vorige keer helemaal niet en nu ben ik ook zo rustig al't maar kan.. terwijl ik nog vrij weinig last heb van kwaaltjes. Heb bij de eerste 2 zwangerschappen vaak met de verloskundige gebeld en die kon mij meestal ook wel geruststellen.
@annelin: Dankje voor je reactie. Jij bent dus vaker zwanger geweest? Heb jij ook steeds pijn in je onderbuik? Schijnt bandenpijn te zijn, maar ook dat is wel Spannend vind ik. Geweldig trouwens mijn nichtje heet annelin! Ik had die naam nog nooit eerder ergens gezien!
Hey Wuppie, Ja dit is mijn vierde zwangerschap. HEt is helaas 2 x misgegaan. Maar ik ken maar al te goed de angst daarvoor.. Aan het begin van een zwangerschap kun je dezelfde buikpijn hebben als wanneer je ongesteld wordt. Of heb je hele erge buikpijn??
ik, nu haast 11 weken, zelfde.. as woensdag termijn echo.. hoop dat alles goed is, pas dan ben je de cruciale 10weken voor bij.. zucht.. spanend..
Heel herkenbaar!!! Ik heb het zelfde meegemaakt, mijn zus heeft nu ondertussen 9 miskramen gehad (maar gelukkig wel een mooi gezond kereltje in de tussentijd op de wereld gezet). Maar zoals je ziet ben ik nu ondertussen de 18 weken gepasseerd en alles gaat super...dus maak je niet al te druk (zegt iemand die het zelf ook doet hihi). En de pijn in de onderbuik heb ik ook nog steeds niet meer elke dag, maar het is wel aanwezig....echt zon zeurend gevoel....is banden pijn en ook de groei van de baarmoeder.... Maar maak je je echt te druk dat je zoveel pijn hebt in de buik...gewoon vk bellen hoor!!!!
Heel herkenbaar! Oh wat was ik bang! Wisselde per dag wat ik voelde...echt waar;symp. Komen en gaan!!
Ik had vooral bij de eerste een heel onzeker gevoel, elke dag weer. gaat alles nog wel goed,groeit het goed,heb je het lekker bij mij binnen? Ik ben 10weken zwanger geweest zonder het te weten dus had totaal geen "klachten". Ook de rest van de zwangerschap nergens last van gehad (maagzuur maar dat was het dan ook wel) Dus ik dacht ook er is vast iets mis. Nou ja je ziet hij is nu inmiddels 20maanden en het gaat super met hem. Deze zwangerschap ben ik ongelooflijk misselijk geweest, dat is nu sinds deze week aan het verminderen gelukkig. En ook heel erg moe, erger dan bij Tycho. Dus als ik mocht kiezen hahaha. Heel begrijpelijk dat je bang bent dat er iets mis gaat, dat hebben heel veel zwangeren vrouwen en zeker de eerste weken. Daarna wordt de onzekerheid echt minder. Probeer op je lichaam te vertrouwen en dat het goed blijft gaan! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet ervan! xx
Hallo, Ik herken je angst heel erg goed, mijn ouders hebben ook veel miskramen gehad bij zwangerschappen dus ik was er ook heel erg bang voor, We hebben uiteindelijk in november inderdaad een miskraam gehad en het was zwaar, en hoogstwaarschijnlijk ook een in januari. Nu ben ik weer zwanger en ben er natuurlijk nog steeds bang voor, maar ik probeer me niet zo veel zorgen te maken want dat is ook niet goed voor het vruchtje. Als ik bang ben denk ik aan: hoe voelt het nu in m''n buik, heb ik erge krampen? Nee? Dan moet ik stoppen met me zorgen maken want het is niet aan de orde. Maak je niet te veel zorgen, en geniet ervan.