Wanneer vertellen en aan wie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ikkie97, 5 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.969
    3.976
    113
    Ik ben nu 8 weken zwanger en as maandag de eerste echo. Ik zit echt te wachten tot ik het kan vertellen zodat ik gewoon lekker kan zeggen dat ik me niet lekker voel of moe ben. En natuurlijk omdat het zulk leuk nieuws is :D
    Wanneer vertelden jullie het en aan wie allemaal?
    Bij mijn dochter hebben we het onze ouders verteld direct na de eerste echo maar de 'rest van de wereld' pas een paar weken later.
    Nu wil ik het liefst na maandag het gelijk iedereen maar vertellen, maar is dat niet wat vroeg nog?

2. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Wij hebben het onze ouders en broers/zussen verteld toen we 6 weken zwanger waren. We hebben jaren gedokterd en vonden dat zij ook lang genoeg gewacht hadden. Met 11 weken hebben we het verteld aan wie het maar wou horen :)

3. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik denk dat je moet doen wat jullie prettig vinden..
    Ik heb het delf direct aan m'n zus en beste vriendin verteld (na de test) omdat ik het hen ook zeker zou vertellen als het eventueel mis zou gaan. Na de eerste echo (9+1) hebben we het onze ouders en schoonouders verteld en vanaf toen een paar goede vrienden en vriendinnen. Pas na 13 weken de rest van de wereld. Ik vond dat zelf prettiger maar dat is dus echt puur een gevoel.

Dus lekker doen waar jullie je prettig bij voelen hoor!

4. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Doen waar je jezelf goed bij voelt..

Bij mij wist iedereen het heel vroeg, natuurlijk eerst gelijk familie en goede vrienden. Daarna leidinggevende en collega's..

Bij mij wist iedereen het al voor 13 weken.

Moet eerlijk zeggen dat ik geen vreemde reacties heb gehad zoals: "is het niet een beetje vroeg om het aan iedereen te vertellen". Dit komt misschien ook omdat ze gewend zijn dat ik heel open ben en het ook wel verwachtten dat ik dingen snel deel..

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Dag van de test gelijk tegen moeder en zus verteld, met 8 weken was ik in NL, toen oma en vader + stiefmoeder verteld, dag later op Facebook gezet.

6. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Van de week hebben we het aan mn ouder broers en zussen verteld. Ik wil eigenlijk tot 12 weken wachten voordat ik het op het werk vertel maar voel me zo beroerd dat ik niet weet of dat haalbaar is. Ik kan geen smoesjes blijven bedenken... ik twijfel zelf dus ook wat ik moet doen:(

7. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hier beide keren gewoon snel verteld. Ouders en schoonouders al met 5 weken enbeste vriendin ook. Daarna zo het rijtje afgegaan wie we tegenkwamen haha. En nu weet iedereen het wel zn beetje. Als ik op de echo had moeten wachten was ik.uitelkaar gebarst haha. Die krijgen we straks met 12 weken. Wat trouwens aan ons ligt hoor hihi. Eerder kwam gewoon net niet uit haha. Net ervoor gaan we een midweek weg en ik wilde persee bij dezelfde verloskundige als toen met de eerste echo van mijn.zoontje haha. Laat zij nou net de week voor mijn vakantie op vakantie zijn hihi

8. Rxy88

Rxy88 Actief lid

7 jan 2014
    324
    0
    0
    Hier al
    Vroeg verteld aan familie enzo.
    Ook mijn leidinggevende en paar collega's.
    Nu zoiets als ze er naar vragen dan zeg ik het gewoon.
    En na de echo mag iedereen het weten en zetten we ons geluk op Facebook haha.
    Hebben een fotoshoot gepland dus word een leuke bekendmaking😊

9. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Na de test hebben we gelijk onze ouders gebeld. 4 weken.
    Onze goede vrienden hebben we het in de week voor de termijnecho gezegd. 11 weken.
    Dag na de termijnecho hebben we het op FB gezet. 13 weken.

10. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Bij de eerste echo zouden we gelijk langs de familie gaan, mits de echo uitwees dat er geen kloppend hartje was natuurlijk. We hadden de eerste echo rond de 8e week. Week erop aan vrienden verteld en in de 11e week op mn werk

11. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij hebben het schoonvader, schoonzus en zwager (broer en vader van man dus) eigenlijk meteen verteld. 2dagen na de positieve test op 1e kerstdag. Vonden we wel leuk. Was toen ook nog maar net 4 weken zwanger. Mijn broer en zus hebben we het een weekje later verteld.
    Beste vriendin en haar man (= beste vriend van mijn man) hebben we het de dag van de positieve test verteld, maar zij wisten ook dat we bezig waren met zwanger worden.
    Andere goede vriendin en man z'n baas een paar weken later.
    De rest na de eerste echo, toen was ik 8weken zwanger.

12. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    (Schoon)ouders bijna gelijk (toen we er zelf aan gewend waren). M'n zusje en beste vriendin ook al snel.

Bij 7 weken op m'n werk, maar dat kwam omdat ik vlak voor ik naar m'n werk moest veel bloedverlies kreeg. Heb ze gewoon opgebeld en huilend de waarheid verteld. Ze leefden erg mee en ook daarna toen alles toch nog goed was :)

10-12 weken aan familie en vrienden. Na 13 weken op Facebook gezet maar toen wist iedereen het eigenlijk al ;)

13. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Op mijn stageplek afgelopen maandag, maar alleen aan mijn leidinggevende en directeur. Te beroerd om fatsoenlijk te kunnen werken. Dus daar afspraken over gemaakt. Heb ze met klem gevraagd het stil te houden.

Ouders en schoonouders vertellen we het na de combinatietest (als die goed is). Dat zal rond de 12 weken zijn. De rest zal dan snel volgen.

14. Hartendief

Hartendief Niet meer actief

Hier hebben we met 8 weken een intake + echo, weekend er na gaan we het vertellen aan (schoon)ouders en schoonzussen.
    Nadat we het aan hun hebben verteld nog even een keer naar mijn broer (woont niet bij mijn fam. in de buurt). Wil vanaf Pasen (11 weken) het wereldkundig gaan maken en de rest van de familie inlichten.
    Zou het mijn vriendinnen wel eerder willen vertellen, maar sommigen wonen nog thuis en weet zeker dat hun moeders hun mond niet zouden kunnen houden (jammer genoeg, dus moeten zij maar even wachten).
    Kan niet wachten tot ik het mijn schoonzusjes kan vertellen, dan eindelijk een keer vrouwen waar ik mee kan beppen (1 is er ook al moeder).

15. JJaylinn

JJaylinn Bekend lid

19 dec 2013
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ouders met 5 weken (Kerst) en de rest met 11 weken na een goede 10 weken-echo.

Deel Deze Pagina