Harde buiken eerste trimester??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 1203mama, 2 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1203mama

1203mama Niet meer actief

Hoi hoi:)

Ik heb weer een vraagje... ik ben maandag 10 weken en eigelijk al sinds deze week best veel last van mijn buik.. mijn buik voelt echt helemaal opgeblazen alsof hij echt elk moment kan gaan ontploffen.. ik heb wel een beetje rondgekeken en sommige hebben inderdaad al vanaf heel vroeg last van harde buiken..
    Ik heb het eigelijk wel alleen als ik erg druk bezig ben.. op werk heb ik er af en toe last van en vanavond na een avondje op de kermis te hebben gelopen gelijk weer ontzettend last ervan.. zouden dit nu echt harde buiken kunnen zijn of is het misschien toch iets anders??
    En is het beter als ik het toch rustiger aan ga doen of kan het voorderest geen kwaad:(

Ik hoop dat jullie dames er misschien meer ervaring mee hebben.. alles is zo vreemd en nieuw :p

Alvast badankt

2. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
  3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik heb al vanaf week 10 last van harde buiken maar herken niet wat je schrijft.
    Harde buiken voelen niet alsof je opgeblazen bent maar is meer kramp. Je bm wordt dan juist kleiner en je buik dus ook.
    Het lijkt alsof je last hebt van je darmen.

4. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Ik sluit me aan bij madelein. Hier herkende ik en de vk ze vanaf 12wkn. Maar baarmoeder zit dan nog erg laag en is klein. Ik kreeg dan een kleine harde bal vlak boven het schaambeen.

5. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mocht je nu al harde buiken hebben, zou je een kleine bal net boven je schaambot moeten voelen.
    Als je zegt dat het je volledige buik is, dan gaan het je darmen zijn. Je baarmoeder zit namelijk op deze termijn nog achter je schaambot

6. 1203mama

1203mama Niet meer actief

Dankjullie voor de reacties...
    Ik moet er dus maar gewoon vanuitgaan dat het me darmen zijn.. alleen zo vreemd dat het helemaal niet als me darmen voelen.. ik heb altijd al last gehad van spastische darm en ik herken dit gevoel echt helemaal niet :p

Deel Deze Pagina