Ik lees veel topics en vind veel pagina's over schilderklierafwijkingen NA de bevalling. Ik ben 15 weken zwanger nu en heb, denk ik, van de week mijn nek hartstikke verrekt. Mijn hele strottenhoofd deed zeer. Slikken, praten, eten, hoofd draaien...Alles deed zeer! Zo'n zeer dat ik dacht soms echt out te gaan. Gelukkig is dit sinds 2 dagen over maar ik heb van de vervangende huisarts wel even bloed moeten prikken ivm de schildklier. De uitslag kreeg ik net. Mijn T4 was perfect en mijn T3 (denk ik dan) is 0,32. Zij zei dat dat aan de lage kant was maar niet erg was. Ze adviseerde over 6 weken weer bloed te prikken, via mijn eigen huisarts. Nu heb ik haar tijdens het gesprek verkeerd begrepen. Nu heb ik met even alles in mijn hoofd en met mijn man herhaald. En ineens maak ik me wat meer druk. Iemand hier ervaring mee tijdens de zwangerschap?
Ik denk dat je bedoelt dat je tsh 0,32 is. Ideaal is rond de 1 ende range geeft 0,4 tot ongeveer 2,2 aan. Dan zit je idd aan de lage kant maar hoe erg het is weet ik niet. Ik heb bij beide zwangerschappen een tijd op 0,1 gezeten en maakte me ook zorgen maar is helemaal goed gegaan. Het gaat ook om de combi met je T4.
Gaat idd om de combinatie waarde. Als de t4 goed is dan is dat bereikt door de tsh. Pas als die twee waardes te laag zijn of teveel uit elkaar liggen moet er actie komen. Hoe voel je je dan?
Bedankt voor de opheldering ladies! Ik voel me verder prima, met het kindje gaat het ook goed volgens allerlei controles. Heb wel sinds 1 week hoofdpijn (en ik ben nooit een hoofdpijn mens geweest) maar dat is het enige...