Ik ben vandaag 16 weken en voel sinds afgelopen week de harde buiken alweer. Ik ben gastouder en heb het net wel druk ofZo. 2/3 kindjes op een dag. Waarmee ik boekje lees,liedjes zing of teken. Verder spelen ze heel veel zelf. Dat vinden ze het leukst. Dus ik zit veel lekker op de bank met een kop thee. Tussen de middag 2/3 uren pauze. Dus rustiger aan dan dit zou al bedrust zijn. Maar zodra ik de baby voel krijg ik bijna gelijk daarna een harde buik. Zijn er nu ongeveer 5-8 op een dag. Vroeg me af of er meer zijn die dit zo vroeg al zo duidelijk voelen. Dit is wel m'n tweede zwangerschap. Bij de eerste had ik ook wel veel harde buiken maar toen pas sinds een week of 24. Of is het nu gewoon anders omdat ik het gevoel nu al herken door de eerste? Morgen weer naar de VK dus zal het zeker haar ook vragen maar was benieuwd naar jullie ervaringen
Heb gelezen dat je bij de tweede sowieso eerder harde buiken kunt verwachten dan bij de eerste. Nou moet ik zeggen dat ik ook al een aantal weekjes harde buiken heb, maar dit eigenlijk enkel als ik in bed lig en me omdraai. Dus zeker niet zo vaak als jou! Bel anders je vk even voor advies gezien ze elke dag al zo vaak voorkomen. Waarschijnlijk toch meer rust inplannen?
Je baarmoeder is nu gevoeliger dan bij de eerste (het is een spier die wat opgerekt is). Ik had al harde buiken bij 11 weken bij deze derde.. om gek van te worden. Harde buiken zijn een belangrijk signaal om het een iets rustiger aan te doen.
Verloskundige vind het nog niet zorgelijk. Ze wil ook dat ik me op blaasontsteking laat testen. En het liefst iedere 4 weken zodat ik er niet te lang mee rond loop als ik het zou hebben. Dat zou ook een oorzaak kunnen zijn. Verder moet ik er even opletten of ik misschien de baby ook voel en dan een harde buik krijg of dat het van een drukke dag komt. Want ja als het door de baby komt is er niet zoveel aan te doen