Hoi, ik wil graag even iets kwijt. Ik heb twee miskramen gehad (in november 2012 en in februari 2013) en nu ben ik weer zwanger. Ik ben nu 9 weken en heb al drie goede echo's gehad. Mijn moeder en mijn werk waren de enigen die het wisten van deze zwangerschap. Deze hebben leuk gereageerd en mij gefeliciteerd. Nu hebben we het gisteren en vandaag een aantal mensen verteld en het doet mij eigenlijk pijn dat niemand ons feliciteert. Ze bedoelen het 'goed' want ze vinden het ook spannend voor ons, maar dit voelt gewoon als een ontkenning. Ik had dit dus ook niet van te voren bedacht dat dit zou gebeuren. Je kan ons toch gewoon feliciteren??? We vertellen het toch omdat we er blij mee zijn en het graag willen delen??? Of.... ?
Nou zeg da's zuur ja...ik bedoel mijn eerste reactie als iemand dat verteld is al automatisch gefeliciteerd! Want ze vertellen het omdat ze idd blij zijn. Nou meid dan doe ik het wel, VAN HARTE GEFELICITEERD!! dat dit een mooie zwangerschap voor je mag zijn. Het zal zeker niet de pijn van je vrienden verzachten maar misschien een beetje.... liefs!
Wat vreemd, dat is toch haast een automatische reactie... Ik weet zo ook geen opbeurende woorden voor jullie! In elk geval gefeliciteerd!
Als eerste, van harte met je zwangerschap!!!! Ik ken je gevoel wel een beetje, heb zelf 1 miskraam gehad en dan krijg je bij het vertellen van een tweede keer wel ongepaste opmerkingen. mensen die zeggen, oe als het nu wel goed gaat dan... off wacht eerst die 12 weken echo maar af!! Maar ik zou zeggen, meid ga heerlijk genieten!!! het is je gegund zeker na 2 miskramen.
Herkenbaar! Ik had ook enkele vriendinnen en familieleden die duidelijk aangaven dat ze nog een beetje aan het idee moesten wennen en nog niet blij konden zijn omdat ze bang waren dat het mis zou gaan. Jammer idd. Nu bijna 12 weken en a.s woensdag vertellen we het aan iedereen! Hopelijk reageert de rest wel leuk. Maar van mij ook: Van harte gefeliciteerd!!
Jammer dat ze zo reageren. Ik wil je bij deze feliciteren en wens je een mooie zwangerschap. Groetjes sylvana.
Lieve Lappie, Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Probeer er lekker van te genieten want je verdient het ! Jammer dat anderen je niet feliciteren, ik snap dat het pijnlijk is. Ik begrijp zelf niet goed waarom anderen reageren zoals ze reageren. Probeer je er niet teveel door te laten kwetsen en geniet van het moois dat nu in je groeit. Liefs
Gefeliciteerd! Ik heb het ook gehad bij deze zwangerschap, mijn schoonzus en ouders waren voorzichtig. Werd pas echt gefeliciteerd na de 11 weken echo! Ze namen zich zelf en ons in bescherming omdat het al twee keer eerder fout is gegaan. Uiteindelijk zijn ze nu helemaal happy ermee Gewoon lekker gaan genieten van je zwangerschap en misschien dat ze je na 12 weken wel gaan feliciteren! En anders maar niet het is jullie wonder!
Gefeliciteerd met je zwangerschap, meid! Zo, hopelijk kunnen we hier het een beetje compenseren Ook al snap ik goed dat het érg vervelend voor je is! Zo heb ik een paar vriendinnen waar ik altijd erg geïnteresseerd heb "meegeleefd" (niet het juiste woord, maar weet het even niet anders te omschrijven) tijdens de zwangerschap, maar nu ik zwanger ben, zijn ze nergens te bekennen. Ik heb nu in mijn directe omgeving dus eigenlijk niemand om het mee te delen. Erg jammer!
Allereerst, GEFELICITEERD!!! Wat raar dat mensen je niet feliciteren!! Helaas ook wel herkenbaar. Vorig jaar ging het bij ons al bij 5 wkn fout, maar toen wisten al wel wat mensen het. Dit jaar ook weer snel verteld, omdat iedereen wist van de MMM. Zegt mijn vader: "Is het nu wel echt?" GRRR!!!
Gefeliciteerd meis!!! En heel herkenbaar er was zelfs iemand die ik wekelijks tegen kwam en zei "ik feliciteer je pas na de bevalling".
Van harte gefeliciteerd met jullie kleine wondertje! Wat een prachtig nieuws! Jammer dat iedereen zo reageert, waarschijnlijk zijn ze terughoudend omdat ze bang voor je zijn dat het weer misgaat en je nog geen 12 weken bent. Hopelijk worden ze daarna wel blij voor jullie. Maar meid, je hebt al 3 mooie echo's gehad!! Geweldig. Geniet van je zwangerschap!
Lieverd wat stom dat ze je niet even konden feliciteren! Ik had je wel gelijk een berichtje gestuurd toen ik het las hoor, dus mijn felicitatie had je sowieso binnen, toch in ieder geval een felicitatie he. Maar wat super heerlijk voor jullie dat het goed gaat met jullie kindje!! Nogmaals: GEFELICITEERD!!!!!!
Erg jammer voor je dat de mensen te bang worden om jullie te feliciteren. Maar GEFELICITEERD meid, wat een geweldig mooi nieuws! Wees maar lekker trots en geniet ervan, ook al doen de mensen raar. Weet dat dit een probleem van hen is en niet van jou.
ik herken het helaas.. Na de mk in dec. Weer zwanger, mijn ouders hartstikke enthousiast.. En m'n schoonouders zeiden letterlijk; we feliciteren je niet tot je je 1e 3 maanden door bent.. Je bent toch pas gerust als je je kind in handen hebt. ik dacht nouuuu de volgende keer hoeven ze het dus ook niet als 1e te horen. mensen reageren zo uit zelfbescherming, en bescherming voor jou.. Naar hun idee dan. mensen bedoelen het niet verkeerd, maar denken niet na over hoe het voor jou overkomt.. maaree gefeliciteerd meid! Geniet ervan na al 3 heerlijke echo's!
Wat stom zeg. Je kan toch gewoon feliciteren. Het kan altijd fout gaan dus dan kunnen ze je nooit feliciteren. Snap dat dat pijn doet zulke reacties. Knuffff