Pijn/stijfheid liezen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door w03z3l, 12 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Goedenavond dames.. Even een vraagje.
    Op de laatste controle (vrijdag vorige week) bleek dat onze knul volledig ingedaald is. Dat idee had ik al een beetje door steken in m'n buik richting m'n vagina en een soort van o-benen spierpijn in m'n liezen de dagen daarvoor.

Maar man oh man.... Nu...? Als ik even stilgezeten heb op de bank dan kan ik zowat niet lopen, zo stijf en pijnlijk is het. In m'n liezen, of buitenkant van mijn vagina, zoiets.. Ik heb wel wat meer gefietst als normaal, gister moest ik naar het strand fietsen voor een zwangerschapsfotoshoot, en dat is net wat verder fietsen dan de supermarkt of m'n schoonouders.. Misschien dat het daardoor komt...? Of misschien is het normaal als het kindje is ingedaald? Het is onze eerste dus ik heb geen idee...
    Meiden die dit herkennen? En tips hebben tegen de stijfheid/pijn? Ik moet nog 5 weken en heb er toch best last van... :(

2. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Niemand..? :(

3. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Heel herkenbaar.. Begint bij mij ook steeds erger te worden. Gelukkig als ik na het opstaan weer even gelopen heb dan gaat het wel weer. Die eerste paar meter lijk ik wel een oud vrouwtje.

Verder geen tips...

4. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Ik had het ook.. Ik had echt gevoel dat kracht uit m'n liezen was! Ook in bed met omdraaien pijn in de liezen en de oefening met op je zij liggen en dan 1 been op en neer bewegen was erg pijnlijk.. Volgens mij heeft het wat te maken met het weker worden van bekken bodem.. Helaas is het bij mij nog steeds niet over.. Met de gewone dagelijkse dingen geen last gelukkig maar ik kan helaas nog niet hardlopen, zodra ik aanzet voel ik meteen mijn liezen weer.. Ik moet dus evht heel rustig aan opbouwen en maar wat vaker een stuk wandelen ofzo! Hopelijk valt het bij jou mee!

5. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Het lijkt een beetje op de klachten die ik heb met bekkenpijn.
    Probeer zoveel mogelijk wijdbeens te gaan zitten en niet je benen bij elkaar te duwen, dit veroorzaakt volgens mijn bekkentherapeut nl deze pijn in de liezen.
    Dat is niet echt charmant, zeker niet op een fiets, maar wel het beste voor je.
    Met omdraaien in bed: benen zoveel mogelijk bij elkaar houden en meer rollen in bed ipv je met 1 been af te zetten.

Gouden regel bij bekkenpijn: doe alles symmetrisch. Ga niet op 1 bil zitten. Als je moet bukken: liefst door de knieën en anders iig recht vooruit en niet schuin bukken, etc.

6. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!

Ik dacht zelf niet echt aan bekkenpijn omdat het pas is vanaf de indaling, dus dacht dat het miss komt omdat het hoofdje nu veel ruimte inneemt daar beneden... Maar komt bekkenpijn niet ook al eerder en met meer klachten? Weet niet hoor..?

Slaap sws al vanaf een week of 14 elke nacht met een kussen tussen m'n benen, dat ligt ook gewoon heel fijn en kan echt niet meer zonder slapen. Ook als ik op de bank tv lig te kijken heb ik eigenlijk altijd een kussen tussen m'n benen, zodat m'n heupen recht liggen....
    Ik zit wel vaak met mijn benen over elkaar, dus misschien moet ik daar eens iets mee doen, en wat meer op letten..
    Heb toch wel echt een beetje het idee zelf dat het met de voorbereidingen op de bevalling te maken heeft, en de laatste loodjes, aangezien ik ook sinds 2 dagen af en toe last heb van rare opkomende en afzakkende druk/pijn in m'n buik, wat ik zelf een beetje aanzie voor voorweeen...
    Woensdag moet ik weer naar de vk voor controle, dus zal het er ook met haar even over hebben natuurlijk.. Maar het is gewoon echt een vervelend gevoel en hoopte dat er miss iets is wat je eraan kan doen..

Gatsie Woman1988, dat is wel balen! Ik hoop dat het snel beter gaat voor je!

Deel Deze Pagina