hallo allemaal. ik ben nu 7 weken en 5 dagen zwanger. ik heb al een kindje van 1,5. ik zit op handbal een best felle sport. bij mijn eerste kindje bleef ik handballen tot 17 weken, toen zei mijn lichaam het is klaar nu. nu bij mijn 2e zwangerschap, ben ik in 1 keer sneller in paniek. wat als ik val of aangeraakt wordt? wat denken jullie hiervan? alvast bedankt!
Tot een week of 12 zit je kindje nog goed verstopt achter je schaambot en kan er niks gebeuren. En daarna: zit het goed verpakt in vruchtwater! Wat je kindje betreft kun je dus gewoon doorgaan. Maar als het niet goed voelt voor jouzelf, dan stop je toch gewoon?
ja aan de ene kant wil ik nog niet stoppen, het geeft me echt zo ontspanning even nergens aan denken.
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt! Maar met 30 weken zou ik het persoonlijk niet meer doen.. Jij kent je lichaam en je gevoel het beste.
Ik handbal ook, en heb het de verloskundige gevraagd. (aangezien er best mensen zijn die tot 4 a 5 maanden door gaan, en ik niet wist of dit verstandig was) Zij vertelde mij dat als je een bal of elleboog in je buik krijgt, je kindje nu daar al wat mee van kan krijgen. Dus het zou op eigen risico zijn, en zij zou het afraden. Dus ik zelf (nu 8w en 3 dagen) ga alleen nog lekker trainen, en laat de wedstrijden even zitten. mijn teamgenoten weten ervan, en doen wat rustiger aan met mij.