Dag dames, Ik vroeg mij af of iemand dit herkend? Ik heb sowieso veel last van mijn bekken, vooral bij het ruggedeelte. (overblijfsel vorige zwangerschap) Nu sinds begin deze week, ook echt een snijdende-stekende pijn in mijn schaambot. Soms voel ik het ook knakken, maar meestal 'gewoon' pijn. Ik ben inmiddels al gestopt met werken, aangezien dat met mijn buik nogal pijnlijk was. Maar iemand misschien tips? Ik ben namelijk niet iemand die constant aan de telefoon wil hangen, bij de vk (ik voel me al een mietje, dat ik gestopt ben met werken) Alvast bedankt!
Misschien moet je toch hulp vragen bij een fysio of cesartherapeut. hopelijk kun je met enkele simpele oefeningen je pijn wat verlichten. En je bent echt geen mietje!! Ik heb zelf met medicijnen platgelegen (1jr) na de bevalling. Ik kon zelfs mijn dochter niet meer horen en was blij dat mijn man thuis was. Daarna is ze even bij mijn schoonouders geweest omdat ik 'high' was van de (verkeerde) medicatie. Daarna therapie gehad en zo langzaam weer opgekrabbeld
Ik ben dus bij de fysio geweest al. (Mijn behandelingen zijn helaas 'op' voor dit jaar) Maar ze kon me alleen 1 oefening meegeven, met het rechtop staan, buik beetje inhouden en bekken klein beetje kantelen naar voren. Deze behandelingen waren voor mijn ruggedeelte. Voor de rest zei ze: Het zijn hormonen die het kraakbeen in je bekken doen verweken, helaas kun je er weinig aan doen.
ik loop ook bij de fysio ivm BI en krijg ook voornamelijk oefeningen voor mijn beken achter...maar je schaambot is helaas niets aan te doen....gaat pas over als de hormonen uit je lijf zijn...dus doorbijten maar....het is een heel erg vervelende pijn idd!
Leen/koop en lees het boek van cecile rost.. Hier BI, ischias en bi voel ik achter in en bij het schaambot.. door te zorgen dat de bekken recht staan en je de bewegingen ontwijkt die echt slecht voor je zijn en de rest van bewegen leert hoe te doen en toch echt fysio als het scheef staat.. het moet eerst recht staan.. geld is nl. niet zo belangrijk als ook na je bevalling kunnen bewegen. dan maar even sparen als het niet anders gaat.. s het te doen en kan het zelf beter worden !! ook de pijn bijhet schaambot. ik ben bij colin van rolstoel(12 weken zwanger) naar krukken naar zelf waggelen gegaan ok daarna weer rolstoel maar dat kwam door premature weeen. En nu hem ik alleen van 16-29 weken bij grote stukken in de rolstoel gezetn , verder zelf gelopen, door goed weten welke bewegingen wel en niet kunnen, te luisteren naar je lichaam en fysio + boek(ook de oefeningen).. ze is nu ingedaald en dat geeft bij mij minder pijn. Als je je vriend/man meeneemt kan een goede bekkenfysio hem de technieken leren om je bekken recht te zetten en te helpen bij oefeningen.. je bent geen mietje omdat je niet meer werkt, je bent juist heel sterk dat je voor het behoud van je eigen lichaam kiest. Als je eigenwjs doorgaat kan dayt ervoor zorgen dat je na de bevalling ook last houd. Dus het is juist heel sterk dat je gestopt bent..
Ik heb er ook last van. Als sinds de 18e week van BI en nu sinds een week last van een pijnlijk schaambot. Ook echt zo'n snijdende pijn. Vanmiddag heb ik weer fysio en wilde ik het ook vragen of er iets aan te doen is, maar ik lees al dat het er bijhoort en dat het na de bevalling over gaat. Je bent echt geen mietje hoor, ik snap wel wat je bedoelt, want het liefste zou je ongestoord en zonder kwaaltjes en klachten je zwangerschap willen doorkomen. Als ik vanmiddag nog een goede tip meekrijg van mijn fysio dan laat ik het je weten.
@mimi... zo in een rolstoel, dat is wel heftig! Maar scheef staan van mijn bekken, dat zou goed kunnen. Bij mij is er sowieso een hoop mis Door de zwangerschap van Sasha heb ik doorgezakte voorvoeten, door een auto-ongeluk (en daarbij botbreuk) schelen mijn benen een stuk van elkaar, daarvoor heb ik sinds kort steunzolen. Ik heb een dubbele scoliose in mijn rug, dus dat mijn bekken scheef zouden staan, kan best. Mijn fysio heeft toen wel gekeken naar verschillende dingen, maar ze zei dat het enige was, was mij masseren bij mn bekken. @jerina... ja precies, ik heb werken bij Sasha ook niet 'volgemaakt' Toen ben ik zelfs nog eerder gestopt, maar toen werkte ik ook fulltime, nu niet. Heb ook lastig werk, misschien daarom. Maar heb je nog tips meegekregen van de fysio vandaag?
door die beenlengte verschil zou je zeker scheven bekken kunnen hebben.. zou toch nog naar de fysio gaan hoor..een goude tip zul je niet krijgen maar die oefeningen en houding houden het toch onder controle...kan je je anders niet aanvullend verzekeren? dan is de fysio onbeperkt..
Wendyp, helaas heeft de fysio afgebeld gisteren en is de afspraak naar volgende week woensdag verschoven. Ik heb het haar nog wel via de telefoon gevraagd en het enige advies dat ze gaf was het volgende. Zorg dat je altijd goed op je beide voeten staat, dus niet hangend op een been. Zorg voor een goede evenwicht. Dit om te zorgen dat de pijn niet meer wordt. En voor de rest hoort het erbij, het is 'gewoon' de verweking van die delen daar. Helaas .