Kindje minder krachtig voelen bewegen!

Discussion in 'Zwangerschap' started by larisa1, Jan 27, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. larisa1

larisa1 Actief lid

Jun 30, 2014
    272
    0
    16
    Lieve meiden,

Ondanks dat mn placenta aan de voorkant lig voel ik mn meisje al vanaf week 17 iedere dag bewegen. De schopjes en bewegingen werden telkens wat krachtiger en duidelijker alleen sinds de laatste 2 dagen voel ik de baby nog wel alleen veel minder krachtig, mijn vraag is of dit normaal is?

2. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,148
    3
    38
    Drenthe
    Hoeft niks te zijn maar mijn VK wil dat ik altijd bel bij het minder of geen leven voelen. Heb vorige week nog aan de ctg gelegen, was goed gelukkig maar werd me gelijk weer op het hart gedrukt weer te bellen als ik me weer zorgen maakte. Mijn placenta ligt ook voor en ook hier voel ik jn baby vanaf week 15-16 erg goed en vorige week woensdag had ze een nacht al weinig bewogen, de ochtend heel slapjes en toen weer een uur of 3 niks. Hoe ver ben je?

Zeker bellen hoor

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,552
    527
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik weet niet hoe ver je bent in je zwangerschap, maar het kan zijn dat je kindje anders is gaan liggen en nu bijv richting je rug schopt... dat voel je eigenlijk niet.
    Maar vertrouw je het niet.... bellen!

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hoe ver ben je?
    Ik heb dagen dat ik bont en blauw geschopt gekickt word en nachten wakker lig, maar ook dagen waarop ik ze wel voel, maar ze zomaar wat zachtjes aan het schuiven zijn.
    Ik heb daarom ook al paar keer aan ctg gelegen.
    Zeggen ze ook he: als je je kind anders voelt dan normaal moet je bellen.

5. larisa1

larisa1 Actief lid

Jun 30, 2014
    272
    0
    16
    Sorry helemaal vergeten erbij te vermelden maar ik ben 21 weken zwanger!! Geld het dan ook dat je moet bellen als je de baby minder voelt bewegen?

Heb thuis een doppler en die er net opgezet maar hartje is heel erg goed te horen, dat is dan toch wel een goed teken neem ik aan?

Sorry wordt een beetje gek van onzekerheid op moment:(....

6. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Hoeveel weken ben je nu?
    Vanaf week 28 (Dacht ik) moet je ze dagelijks voelen

Nu rond mijn termijn kan het weer minder zijn omdat ze minder plaats hebben en enkel nog wat kunnen rondschuiven..

7. Divarg

Divarg Bekend lid

Oct 12, 2014
    913
    21
    18
    Niks aan de hand joh. Heel normaal om je kind af en toe minder te voelen. Ik ben nu 25 weken en soms is het een tijdje wat rustiger en soms stormt het de pan uit.

8. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Oooh idd bij 21 weken kan het nog alle kanten op.
    Ze hebben nog zoveel ruimte en ze kunnen maar net met hun rug naar je buikwand gaan liggen en dan voel je ook minder.
    Ctg wordt over het algemeen pas vanaf 28 weken gedaan, vanaf dat termijn moet je ze zeker 10x per dag goed voelen.
    Je hebt het hartje gelukkig nu zelf kunnen horen. Ben je gerust gesteld?

9. larisa1

larisa1 Actief lid

Jun 30, 2014
    272
    0
    16
    Ja ik ben wat gerustgesteld!

Dank jullie wel!!

10. daantjenvt

daantjenvt Actief lid

Nov 19, 2009
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    waarom bel je niet even, bij mijn vk staat dat duidelijk in de bel instructies. vanaf 21 weken was dat bij mij dus ook het geval en ben gelijk door gestuurd voor een ctg. De week daarna had ik weer een afspraak bij de vk en toen vertelde ik dat de bewegingen nog steeds anders waren als voor heen en ze heeft me gelijk weer door gestuurd en nu blijf ik daarom ook bij de gyn. Mijn placenta ligt ook voor dus dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik minder leven voel maar de gyn heeft me op het hart gedrukt te bellen als ik iets minder leven voel want om zijn woorden te herhalen: we willen nooit denken "hadden we maar gebeld als het straks niet goed blijkt te zijn" dus ik zou gewoon bellen

Share This Page