ik ben zondag ongesteld geworden intussen een jaar niet meer aan de pil en nog niet zwanger jammer genoeg. nou is het zo dat mijn bloedverlies verglijkbaar is met het bloedverlies na mijn bevalling. vanmiddag de dokter maar gebelt omdat ik nog net niet kroop en me eigen behoorlijk weeig voelde en moest tegelijk komen. ik had een afspraak om 14.40 heb om 14.30 maandverband en tampon in gedaan en was uiteindelijk om 15.10 aan de beurt. de dokter wilde de boel even controlere dus ik naar de wc zag dat er al weer wat bloed in mijn maandverband zat. de dokter heeft gevoeld en kwam tot de conclusie dat mijn baarmoeder gekanteld was en opgezet. ze dacht dat ik mischien een vleesboom heb maar omdat mijn bloedverlies zoveel was wilde ze eerst zorgen dat dat voorbij ging en heb pillen gekregen om mijn bloed te laten stollen. in de bijsluiter staat dat 1a2 uur na het innemen van de pillen het bloedverlies weg moet zijn ik verlies niet veel meer maar wel nog wat. ik ben nou bij mijn 2de pil. maandag moet ik terug komen en dan moet ik ook stoppen met de medicatie en word er ook een afspraak gemaakt bij de gyn. daar moet ik een echo laten maken om te kijken of er een vleesboom in mijn baarmoeder zit. en als alles normaal is mag ik tegelijk vragen wat te doen waarom ik niet zwanger word. mijn vraag is: wat is een vleesboom en wat doet dat en hoe halen ze dat dan weg? en zou ik weer contact op moeten nemen inverband met het bloedverlies? en hoe gaat het in zijn werk met het niet zwanger worden wat kunnen ze doen en moet ik dan nog ergens aan denken? sorry maar ik zit vol met vragen en ben ze vergeten te stellen. groetjes toetie
Hoi, Myomen (vleesbomen) zijn goedaardige knobbels in de spierlaag van de baarmoeder. Myomen geven meestal geen klachten, maar als u hevige of pijnlijke menstruaties hebt, als de myomen groot zijn of als er veel myomen zijn, is soms behandeling nodig. Afhankelijk van het doel, klachten verminderen, groei van myomen tegengaan of myomen verwijderen, zijn er verschillende behandelingen mogelijk, variërend van medicijnen tot een operatieve ingreep. Betreft het bloedverlies, als je twijfelt kan je het beste de huisarts bellen. Ik weet helaas weinig van deze medicatie af. Betreft het niet zwanger worden is het ook verstandig om dit met de huisarts te bespreken als je na een jaar nog niet zwanger bent. je kan dan een verwijzing krijgen voor een gynaecoloog om te kijken wat de reden hiervan is. Dit natuurlijk terwijl je wel actief bezig bent geweest met het zwanger worden. Dus weten wanneer je eisprong is en rondom die dagen ook geslachtsgemeenschap hebben. Succes. Groeten Evelien
dankjewel voor het antwoord evelien, ja wij zijn actief bezig om zwanger te worden en mag als ik voor de echo voor de vleesboom ook tegelijk bij de gyn neerleggen dat het zwanger worden niet lukt. ik heb altijd een pijnlijke menstruatie en heb altijd een lange zware menstruatie gehad zoiezo een weekje. nou met deze mentruatie heeft het dan wel zin om te gaan beginnen met ovu testen. ik wil beginnen met tempen maar heeft dat wel zin met deze medicijnen? alvast bedankt