Utrogestan als je al zwanger bent?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door baia1975, 11 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baia1975

baia1975 Actief lid

3 sep 2014
    172
    2
    18
    Tuinieren
    Zuid-Holland
    Hoi allemaal,
    Ik word gek. Ik krijgt geen duidelijk antwoord, van de gynaecoloog niet, van mijn huisarts niet..
    Dus..na 2 missed abortions, aug 2014 en jan 2015 en daarna niet meer zwanger waren we (mentaal) eindelijk klaar om te beginnen met de eerste fertiliteitsbehandeling. Dezelfde week wanneer ik zou beginnen met de behandeling kom ik erachter dat ik spontaan zwanger ben. Ik kan het nog steeds niet geloven.
    Sorry mijn verhaal wordt zo lang..
    Eerste echo maandag gehad ong 5 en 1/2 weken en een duidelijke hartactie.
    Ik wil alles doen wat ik kan doen om voor te zorgen dat dit kindje blijft plakken..en hier komt de vraag: zijn er dames onder jullie die Utrogestan gebruiken ook dat ze een goede zwangerschap hebben? Ik heb 2 missed abortions gehad dus zou het nu al kunnen zijn dat het al over is (ik voelde toen ook niks). Maar ik WIL positief blijven.
    Ziekenhuis gebeld, het is niet bewezen dat Utro (extra) helpt...is het schadelijk om hem toch te gebruiken, vraag ik: dat kunnen (willen?) ze niet zeggen. Mooi, zo kom ik geen stap verder.:x
    Hebben jullie misschien een meer meedenkende gynaecoloog die toch Utro heeft voorgeschreven?
    Ik weet dat mijn lichaam genoeg hormonen zelf zou moeten aanmaken maar ik ben zo paniekerig om weer een missed abortion te moeten doorstaan.
    Utro heb ik hier, gekocht in Spanje (wordt gewoon in de apotheek verkocht!).
    Bedankt voor jullie reacties.
    Gr :)

2. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
  3. baia1975

baia1975 Actief lid

3 sep 2014
    172
    2
    18
    Tuinieren
    Zuid-Holland
    Dank je ik ga zo kijken!

4. Anoniempje1985

6 okt 2012
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 6 weken zwanger en gebruik utrogestan langer door op m'n eigen verzoek. Bij de zwangerschap van m'n zoontje kreeg ik steeds bloedverlies als ik stopte. Kan toeval zijn, maar voor m'n eigen gemoedsrust gebruik ik het nog maar wat langer. Tegen mij is gezegd dat het geen kwaad kan.

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik ben 2x zwanger geworden na ivf/icsi in Düsseldorf. Daar schrijven ze het voor t/m 12 weken zwangerschap. Heb ik dus ook gedaan. 2 gezonde kindjes gekregen. Lijkt me niet dat het schadelijk is, anders zouden deze artsen het niet voorschrijven. Dus als ik jou was, zou ik het gewoon nemen. Dan heb je er zelf gewoon alles aan gedaan om het goed te laten verlopen.
    Succes!!!

6. tosti123

tosti123 Actief lid

8 jan 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het 12 weken op eigen houtje gebruikt. Kan totaal geen kwaad. Is een vrouw eigen hormoon. Alleen bijwerkingen kun je last van hebben. De zwangerschaps kwaaltjes dus.
    Ik denk dat de Utro mij deze zwangerschap heeft geholpen! Ben al bijna op de helft :)

7. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

Ik denk ook dat ik daardoor dit keer wel zwanger ben gebleven! (Na 5x ma)
    Kan in ieder geval echt geen kwaad!
    Van harte!

8. chillys

chillys Lid

13 mei 2012
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi! In Nederland doen ze nogal onverschillig over het gebruik van utrogenstan. Met IVF wordt het standaard gebruik en bij herhaalde miskramen doen ze raar erover. Ik heb het ooo gebruikt na 3 miskramen (voorgeschreven gekregen vanuit Gent) en heb na het gebruik een gezond zoontje gekregen. In andere landen wordt er niet zo moeilijk over gedaan als in Nederland. Het is een lichaamseigen hormoon. Ik denk dat je al het overtollige wat je niet nodig hebt uitplast. Ik had wel erg last van bijwerkingen maar goed dat nam ik voor lief:)
    Ik wil je heel veel sterkte wensen. Ik snap heel goed je onzekerheid! Probeer te vertrouwen op het leven wat in je groeit, ik kan me voorstellen dat je even het vertrouwen in je lijf kwijt bent.

9. Aatje1979

Aatje1979 Lid

8 dec 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik na vijf miskramen (na de eerste twee miskramen twee gezonde kids gekregen) nu opnieuw zwanger. Bijna zes weken nu. Wilde eigenlijk ook de uterogestan krijgen, ook al s er bij mij geen oorzaak gevonden. Afgesproken met mn gyn dat ik progesteron zou laten prikken en als dat laag zou zijn ik het zou krijgen. Waarden waren goed en de resultaten van het promise onderzoek zijn net bekend. Daaruit blijkt dat het geen hogere of lagere kans geeft op een gezonde zwangerschap. Kwaad kan het ook niet. Ik heb er zelf enkel korte nieuwsberichten over kunnen vinden. Het wetenschappelijke artikel kun je alleen na betaling downloaden, maar heb de uitkomsten dus wel met mn gyn besproken.

Na miskramen ben je niet meer onbevangen. Ik hoop voor je dat het goed gast. Net als ik het voor mezelf hoop, maar het eigelijk niet durf te hopen...

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Het wordt normaal voorgeschreven in Gent voor de eerste 12 weken dus ik zou het gewoon gebruiken als je het al hebt. Kan geen kwaad. 3x 200 per dag vaginaal inbrengen liefst met steeds 8 uur ertussen!

11. Deebje

Deebje Bekend lid

2 mrt 2013
    960
    27
    28
    Vrouw
    Tot en met 12 weken, vaginaal 3 x per dag 2 tabletten. Las dat ze ook geslikt (oraal) konden worden???? Maar hier dus niet haha! En door t EMC voorgeschreven, maar wel na een fertiliteits behandeling ;) succes!

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja je kunt ze ook slikken maar dan werken ze minder en geeft meer bijwerkingen heb ik gehoord

13. baia1975

baia1975 Actief lid

3 sep 2014
    172
    2
    18
    Tuinieren
    Zuid-Holland
    Bedankt voor alle reacties. Ik ben gister avond toch begonnen met utro. Nuage waarom 8 uur tussen? Kan het schadelijk zijn als een te korte pauze tussen zit? Natuurlijk hoop ik dat alles goed gaat maar de rust is bij mij op dit moment ver te zoeken. Ik vind dat de artsen mijn behandelen alsof dit mijn eerste zwangerschap is en als het weer mis gaat zullen ze zeker over pech praten. Ik snap dat ik nu net 6 weken zwanger ben maar nooit hebben ze gepraat over het meten van mijn progesteron of hoe zit met hcg waarden...de echo heb ik op maandag gehad en mijn eerste afspraak met de verloskundige in het ziekenhuis is pas op 28 december...ik had verwacht dat een gyne mjj meer in de gaten zou houden...niet dus. Eenvriendin van mij in italie zei als je hier zou wonen zouden zo veel testen doen aangezien de 2 miskramen...ik weet het ook niet meer, ik word steeds meer gefrustreerd en onzeker.
    Bedankt voor het luisterende oor.

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    8 uur ertussen dan heb je totaal 24 uur werkzaam :)

15. Sannie92

Sannie92 Niet meer actief

Ik gebruik nu nog Utrogestan en ben bijna 31 weken. Dit omdat ik een hematoom heb gehad en veel bloedingen. Mijn vorige zwangerschap is daardoor helaas mis gegaan omdat mijn baarmoedermond constant open en dicht ging. Nu is hij al de hele zwangerschap mooi gesloten.

Mijn gynaecoloog wilde het eerst ook niet voorschrijven maar na aandringen gaf hij toe dat we het op zn minst konden proberen.

Deel Deze Pagina