Hi dames, Ben nu 21 weken zwanger en vroeg me af of het volgende normaal/herkenbaar is bij de termijn/groter worden van de buik: Sinds een paar dagen krijg ik gedurende de dag steeds meer pijn in m'n buik, zeurderig, heel soms stekend. Zolang ik s ochtends bijvoorbeeld op de bank lig heb ik er geen last van, zodra ik wat actiever wordt heb ik een gespannen en zware onderbuik (harde buik?) die aan blijft houden totdat ik weer ga liggen. Als ik loop kan ik op 1 of andere manier ook niet helemaal lekker recht overeind staan, alsof m'n banden/spieren dat niet trekken. Gister ergens 2,5 uur moeten zitten en m'n buik ging steeds meer pijn doen, harde buiken, was helemaal gaar toen we daar weg kwamen en wilde niets liever dan weer liggen. En dan gaat het na een tijdje weer wat beter, al heb ik dan nog af en toe een harde buik (vaak bult aan 1 kant, denk ik strakgespannen rondom de kleine man ofzo). Zelf heb ik het idee dat het misschien komt doordat mijn (spier)conditie zo slecht is, dat m'n lijf gewoon moeite heeft met het dragen van mijn groeiende buik (doe het rustig aan ivm cerclage/kans op vroeggeboorte). Kan dat? Maar ben nu nog maar 21 weken, dat belooft wat de komende tijd... Voor iemand herkenbaar? Bedankt alvast, weet gewoon even niet wat ik ermee moet. Zkh bellen ging me wat ver, maak me op zich ook niet echt zorgen, vind het alleen heel erg vervelend. X Bee
Met een cerclage ivm kans op vroeggeboorte zou ik toch even contact opnemen met het ziekenhuis en de situatie uitleggen.
Normaal gesproken zou ik zeggen laat ook even checken op blaasontsteking, en het kan ook zeker van het groeien komen. Maar omdat je zegt dat je een cerclage hebt ivm kans op vroeggeboorte zeg ik bellen!!
Ik zou voor de zekerheid ook bellen als ik jou was. Harde buiken kreeg ik ook vanaf 20 weken maar die deden mij geen pijn, die waren hooguit wat vervelend.
bedankt voor jullie reacties... heb snel na het plaatsen van mijn bericht idd gebeld en naar zkh voor controle. en het ziet er niet goed uit ben nu opgenomen en nu hopen dat het weer rustiger wordt en baarmoedermond het blijft houden... hij is helemaal verweekt. nog wel 4 cm lang en gesloten, dus hopen op wat positiviteit van de artsen en misschien wat positieve ervaringen hier. mijn man en ik zitten er helemaal doorheen . het mag niet weer misgaan. sorry voor ontbreken van hoofdletters maar zit op rottige computer boven mn bed in het zkh.
Och jeetje meis, wat zal dit weer enorm schrikken zijn voor jullie. Ik hoop dat beeb nog een poosje warm binnen mag blijven zitten. Ik ga heel hard voor jullie duimen! Liefs en een hele dikke knuffel!
Oh wat schrikken zeg. Hoop dat de baby nog een tijd blijft waar hij zit. Krijg je weeenremmers? Heel veel sterkte!
Jeetje meid wat erg! Wel goed dat je snel gebeld hebt! Ik zal duimen dat het kindje nog zeker een paar weken blijft zitten! Heel veel sterkte!
Pffft wat schrikken,het mag idd niet nog een keer gebeuren dat jullie je kindje gaan verliezen.... Mijn duimen draaien voor jullie dat jullie kindje nog een poosje mag blijven zitten,in ieder geval tot de 27 wkn! Heel veel sterkte. Liefs taart.
Wat erg. Ik hoop van harte dat jullie kindje nog een tijdje mag blijven zitten. Duim voor jullie, wat een spannende tijd.
Jemig meid, wat heftig! Wat zullen jullie angstig zijn. Ik duim en bid dat jullie kleine man nog een aantal weken lekker blijft zitten.
Jeetjee Bee wat een pech! Wat onzeker weer ik duim heel hard dat het dit keer allemaal goed mag gaan!